دامداری‌ها از وایتکس و جوش شیرین در شیر استفاده می‌کنند نه کارخانجات

دامداری‌ها از وایتکس و جوش شیرین در شیر استفاده می‌کنند نه کارخانجات
براساس آمار‌ها از ۶ هزار متولی سم فروش درکشور سه هزار نفر مجوز نداشته و این سم‌ها از سوی کشاورزان به صورت بی‌رویه خریداری و در مزارع کشاروزی استفاده می‌شود و یا در دامداری‌ها از وایتکس وجوش شیرین برای نگهداری بیشتر شیر خام استفاده می‌شود.
دبیر اجرایی نخستین همایش تولید فرآورده‌های غذایی با ماندگاری بالا گفت: دامداری‌ها از وایتکس و جوش شیرین در شیر استفاده می‌کنند نه کارخانجات.
عزیزی، دبیر اجرایی نخستین همایش تولید فرآورده‌های غذایی با ماندگاری بالا، صبح امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از درآمد خانوار‌ها صرف خرید مواد غذایی می‌شود البته در مناطق شهری و روستایی و خانواده‌های پر جمعیت و کم جمعیت این رقم متفاوت است و در برخی از خانواده‌ها این رقم به ۵۰ درصد و در برخی دیگر به ۱۰ درصد می‌رسد.
وی افزود: موضوع صرف بیش از نصف درآمد خانوار‌ها برای تهیه مواد غذایی بسیار مهم است و باید در نگهداری این مواد عذایی تلاش کرد.
عزیزی خاطرنشان کرد: امروز دیگر قیمت غذا ارزان نیست. شیر در دامداری‌ها به هر کیلو ۱۵۰۰ تومان رسیده است و گندم همچنان با یارانه دولت خریداری می‌شود در غیر این صورت نرخ نان باید دو تا سه برابر قیمت کنونی باشد و هر کیلو گوشت نیز به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: از میزان تولید صد میلیون تنی سبزیجات و میوه جات، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد آن در بخش ضایعات از بین می‌رود و حداقل ضایعات نان به ۶میلیارد دلار (با دلار سه هزار تومانی) به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
دبیر اجرایی این همایش گفت: متاسفانه سازمان متولی برای ضایعات غذا در کشور وجود ندارد این درحالی است که کمبود آن در وزارت جهاد کشاورزی حس می‌شود.
وی گفت: موضوع سلامت غذا به نگه‌دارنده‌های طبیعی آن برمی گردد اما به دلیل گران‌تر بودن آن‌ها معمولا از نگه‌دارنده‌های ارزان و با کیفیت پایین و اغلب رنگهای خوراکی چینی و نگه‌دارنده‌های مصنوعی استفاده می‌شود زیرا تولید کنندگان تنها به سود خود فکر می‌کنند نه سلامت مردم.
عزیزی افزود: براساس آمار‌ها از ۶ هزار متولی سم فروش در کشور سه هزار نفر مجوز نداشته و این سم‌ها از سوی کشاورزان به صورت بی‌رویه خریداری و در مزارع کشاروزی استفاده می‌شود و یا در دامداری‌ها از وایتکس و جوش شیرین برای نگهداری بیشتر شیر خام استفاده می‌شود که سالم سازی این مواد خوراکی را در کارخانجات با مشکل مواجه می‌ کند، این در حالی است که کشور نیازمند عزم ملی برای سالم سازی و نگهداری مواد غذایی است.

 
نظرات شما
  •  

    آهنگر گفت : ۹۳/۰۶/۲۵

    جای تاسف است چرا تقلبات کارخانه ها را توجیح میکنید دامدار انسانی است که اگر حرم خور بود واسطه گریا کارخانه دار میشد نه تولید کننده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com