بیش از 636 هزار تن نهاده های دامی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد

بیش از 636 هزار تن نهاده های دامی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از واردات بیش از 636هزار تن انواع نهاده های دامی از طریق بندر امام خمینی(ره) به کشور در نیمه نخست امسال خبر داد.
عباس ملکی نیا افزود: این نهاده ها که شامل 325هزار و 258تن جو ، 167هزار و 716تن ذرت و 144هزار و 355تن سویا است، توسط 10فروند کشتی تجاری در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و برای ذخیره سازی و توزیع به استان های مختلف کشور ارسال شد.
وی گفت: بخش مهمی از نهاده های وارداتی با قیمت مصوب دولتی بین دامداری ها و مرغداری های سراسر کشور و خوزستان توزیع شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: نهاده های دامی و طیور به اندازه کافی در انبارها ذخیره سازی شده و در این ارتباط جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
ملکی نیا گفت:واردات نهاده های دامی طبق برنامه و بر اساس نیاز کشور و به منظور حمایت از تولیدکنندگان مواد پروتیینی و ایجاد تعادل در بازار توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه می یابد.
خرید 640تن مرغ منجمد از مرغداری های خوزستان
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال 640تن مرغ منجمد به منظور حمایت از تولیدکنندگان از مرغداری های این استان خریداری شد.
وی همچنین از عرضه یک هزار و 781تن مرغ به قیمت مصوب هرکیلوگرم 55هزار ریال و 334تن گوشت قرمز وارداتی(برزیلی) به قیمت بین 162هزار تا 180هزار ریال در نیمه نخست امسال با هدف حمایت از مصرف کننده و ایجاد تعادل در بازار خوزستان خبر داد.
مدیرکل امور پشتیبانی دام خوزستان گفت: تفاوت قیمت بهای خرید توافقی و تضمینی مواد پروتیینی و با قیمت عرضه مصوب گوشت قرمز و مرغ منجمد توسط دولت در قالب یارانه غیرمستقیم پرداخت شده است.
ملکی نیا آمادگی این اداره کل را برای خرید تضمینی و توافقی مرغ از واحدهای مرغداری های خوزستان با هدف جلوگیری از کاهش قیمت ها و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اعلام کرد.
حدود 900واحد مرغداری در خوزستان فعال هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com