بیش از 16 هزار راس دام سبک از استان فارس به خارج از کشور صادر می شود

بیش از 16 هزار راس دام سبک از استان فارس به خارج از کشور صادر می شود
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات 16هزار 500 راس دام سبک استان فارس به خارج کشور خبر داد و گفت: دولت با توجه به بازار پسندی دام داخلی در کشورهای حوزه خلیج فارس و خروج دام به صورت قاچاق، مجوز صادرات دام سبک زنده را صادر کرد مهندس سیدعبداله جزایری گفت :استان فارس با توجه به شرایط و اقلیم مناسب دارای برترین نژاد دام کشور می باشد و براساس تحقیقات انجام شده و مطالعات اقلیمی یکی از مستعدترین استانها در دامپروری می باشد و دام فارس به عنوان یک برند در تمام کشور شناخته شده می باشد.
وی افزود: جهاد کشاورزی فارس با هدف تولید بیشتر دام و ارتقاء سطح دامپروری در استان و همچنین با نگاه صادراتی به این محصول پرارزش در سال 93 توانسته است گام های مثبتی در زمینه بهبود تولیدات دامی و همچنین صادرات دام به کشورهای همسایه بردارد.
وی با بیان این مطلب که با توجه به افزایش روند خشکسالی و عرضه دام مازاد و به تبع آن کاهش قیمت دام زنده در استان فارس و همچنین تقاضا برای صادرات دام سبک مازاد استان بالا رفته است اظهار داشت :این امر باعث گردیده که پی گیری اخذ صدور مجوز صادرات دام سبک توسط سازمان جهاد کشاوری استان فارس به نتیجه برسد و مجوز صادرات دام سبک از ناحیه وزارت جهاد کشاورزی به استان اعلام گردد.
جزایری تصریح نمود:با همکاری و هماهنگی با اداره کل دامپزشکی استان تا کنون کلیه مراحل قانونی صادرات تعداد 2هزار راس دام سبک نر با وزن بالای 30کیلو گرم از شهرستان شیراز به کشور های حاشیه خلیج فارس انجام گرفته است .
این مقام مسئول با بیان اینکه ، کارشناسی ها و بازدید های لازم جهت صادرات 14هزار500 راس دام سبک دیگر از شهرستان های شیراز،زرین دشت ،فساو فیروزآباد نیز  انجام شده است  خاطر نشان کرد : هم اکنون این دام ها پس از گذراندن مراحل  قرنطینه  به کشورهای مورد هدف صادر خواهند شد .
 وی "هدف گذاری صادرات و بهبود کیفیت خدمات دامی ، بازاریابی مستمر، مشارکت گروهی، ایجاد ارتباطات اعتباری کشور ازطریق بانک ها و فراهم سازی تسهیلات مالی ، ایجاد بانک اطلاعات، فعالیت های عملی، خدمات مشاوره ای، تشویق و حمایت از سرمایه گذاران در این راستا، جلوگیری از رقابت ناسالم، دسترسی به بازار جهانی، برقراری دوره آموزشی و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی را از اهم فعالیت های معاونت بهبود تولیدات دامی استان فارس درجهت توانمند سازی  اتحادیه های دامپروری عنوان نمود.
جزایری افزود: براساس این مجوز صادراتی، شرکت ها و افرادی که کارت بازرگانی داشته باشند، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان دامپزشکی کشور و ارائه مدارک لازم نام‌نویسی کنند این مسئول با اشاره به این‌که دام‌های صادراتی به مدت 14 روز در قرنطینه نگهداری می‌شوند تا علاوه بر واکسینه شدن، از انتقال برخی بیماری‌ها هم جلوگیری شود. اظهار داشت :استان فارس با دارا بودن نزدیک به 12 میلیون راس دام سبک و سنگین یکی از  قطب های عمده دامپروری و تولید کننده اول  گوشت قرمز در کشور است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com