برگشت مرغ های صادراتی به علت وزن بالای لاشه

برگشت مرغ های صادراتی به علت وزن بالای لاشه
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزن مناسب مرغ برای مصرف یک کیلو و ۲۰۰ تا یک و نیم کیلوگرم است از مردم خواست از مصرف لاشه های سنگین مرغ پرهیز کنند.
حسن رکنی افزود: متاسفانه این وزن در کشور ما مطلوبیت ندارد و مردم مرغهای درشت تر مطالبه می کنند در حالی که وزن مناسب مرغ برای مصرف کمتر از 1.5 کیلو گرم است و  هرچه مرغ درشت تر باشد چربی انباشته در لاشه بیشتر می شود.
وی درباره برگشت خوردن چند محموله صادراتی مرغ از کشورهای همسایه هم گفت: علت برگشت خوردن برخی مرغ های صادراتی از کشورهای دیگر، کیفیت پایین این محصول نبوده است بلکه این کشورها مرغ های صادراتی را به علت وزن بالای لاشه ها برگرداندند.
رکنی افزود: برخی کشورها متقاضی مرغ های یک کیلو تا یک کیلو و 200 گرمی هستند و افغانستان هم مرغ یک کیلوگرمی را سفارش داده بود که محموله های با وزن بیشتر را مرجوع کرد.
وی تاکید کرد: ایران باید برای افزایش توان صادراتی خود، تولیداتش را متناسب با نیاز کشورهای هدف تنظیم کند ضمن اینکه تلاش می کنیم با ایجاد زنجیره یکپارچه تولید تا توزیع و اصلاح ساختاری که مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی هم است بخشی از تولید ما منطبق با نیاز بازارهای صادراتی شکل گیرد.
وی همچنین درباره کیفیت مرغ های تولید شده در کشور تصریح کرد: به عنوان یک متخصص و به عنوان مدیری که مسئول مستقیم این موضوع است تاکید می کنم مرغ تولیدی کشور ما، وفق همه مقررات بین المللی تولید می شود و این فراورده هیچ نوع آلودگی هورمونی ندارد و به مردم اطمینان خاطر می دهیم هیچ مشکلی در مصرف این فراورده وجود ندارد.
رکنی افزود: خوشبختانه با توجه به سطح آگاهی خوب مردم و مطالعات تکمیلی آنها، برخی فضاسازی ها تاثیر  روی مصرف مرغ نداشته است.
معاون وزارت جهاد کشاورزی قیمت مناسب و پایه مرغ در سال جاری را همان قیمت هفت هزار تومانی سال قبل دانست و افزود: با توجه به افزایش نیافتن قیمت نهاده های تولید و حتی کاهش قیمت برخی نهاده ها، تولیدکنندگان هم دنبال افزایش قیمت مرغ نیستند تا تولیدی با ثبات در کشور شکل گیرد.
 
نظرات شما
  •  

    کامران گفت : ۹۴/۰۷/۱۱

    با توجه به افزایش نیافتن قیمت نهاده های تولید و حتی کاهش قیمت برخی نهاده ها، تولیدکنندگان هم دنبال افزایش قیمت مرغ نیستند تا تولیدی با ثبات در کشور شکل گیرد
    کارگر گران نشده
    سوخت گران نشده
    کرایه حمل گران نشده
    برق گران نشده
    اب گران نشده
    دارو گران نشده
    واکسن گران نشده
    درصد سودهایی که واسطه ها میگیرن گران نشده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com