بلاتکلیفی 1500 رأس گوسفند زنده صادراتی در مرز

بلاتکلیفی 1500 رأس گوسفند زنده صادراتی در مرز
به‌دلیل ناهماهنگی گمرکی و با وجود برداشته شدن تعرفه صادرات دام زنده، یک‌هزار و 500 رأس دام سبک به خاطر دریافت تعرفه 600 هزار و 360 هزار تومانی برای هر گوسفند در پشت مرزها معطل مانده‌اند!
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق ایران امروز در جلسه ماهانه این کمیسیون گفت: طی دو هفته گذشته حدود یک‌هزار و 500 رأس دام زنده در بنادر کشور منتظر صادرات هستند که به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی صحیح، صادرات آنها متوقف شده است.
فاروق یوسفی افزود: بنا بر اعلام گذشته دولت مبنی بر حذف عوارض و تعرفه گمرکی صادرات دام زنده دامداران اقدام به صادرات این محصول کرده‌اند، اما حالا که مقدمات صادرات و عملیات گمرکی انجام و اظهارنامه صادراتی تکمیل شده است، گمرک به این نتیجه رسیده است که از سال 91 تبصره‌ای قانونی مبنی بر دریافت تعرفه از صادرات دام زنده وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس به‌دلیل وضع تعرفه 60 درصدی بر صادرات دام زنده 16 روز است که دام‌های زنده در قرنطینه گمرک معطل مانده‌اند!
این عضو اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: این امر به معنی تلفات 20 درصدی و ضرر و زیان صادرکننده و حتی دامدار است.
یوسفی تصریح کرد: 60 درصد تعرفه گمرکی به معنای دریافت 600 هزار و 360 هزار تومان برای صادرات هر رأس گوسفند است که اگر به صادرکننده از قبل این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شد، صادرات انجام نمی‌شد.
وی یادآور شد: در این شرایط صادرات برای صادرکننده منفعتی نخواهد داشت و دامدار که از اقشار ضعیف و زحمتکش جامعه است، نیز ضرر کلانی خواهد داد.
یوسفی در پایان از گمرک جمهوری اسلامی ایران خواست که برای مشخص شدن وضعیت صادرات دام زنده و جلوگیری از بلاتکلیفی بازرگانان و دامداران، شفاف‌سازی لازم را انجام دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com