به تبلیغات اعتماد نکنید؛ هنوز مرغ ارگانیک در کشور تولید نمی شود

به تبلیغات اعتماد نکنید؛ هنوز مرغ ارگانیک در کشور تولید نمی شود
 دبیر انجمن ارگانیک ایران با اعلام این خبر که هنوز در کشور مرغ های ارگانیک تولید نمی شود، گفت: شرایط تولید مرغ ارگانیک در کشور فراهم نیست.
مهدی مهدی پور، دبیر انجمن ارگانیک ایران اظهار کرد: هنوز در کشور مرغ های ارگانیک تولید نمی شود.
وی با تاکید بر این که نمی توان تنها به مرغی که آنتی بیوتیک مصرف نمی کند، پسوند ارگانیک داد، گفت: جریان ویژه ای برای تولید مرغ ارگانیک وجود دارد که در حال حاضر در کشور فراهم نیست، به شرط برنامه ریزی امکان تولید مرغ ارگانیک را داریم.
مهدی پور افزود: برای توسعه تولید محصولات دامی ارگانیک نیازمند تولید گندم، جو و علوفه ارگانیک هستیم، البته وجود مراتع و مناطق بکری که در اختیار داریم به توسعه این صنعت کمک می کند.
وی با بیان اینکه تولید مرغ ارگانیک علاوه بر تامین علوفه و غذای دام، به شرط همکاری سازمان ها و دستگاه‌های زیربط در کشور امکان پذیر خواهد بود، افزود: مردم و بخش خصوصی علاقه مند تولید مرغ های ارگانیک هستند.
دبیر انجمن ارگانیک ایران با اعلام این خبر که گوشت گوسفندی ارگانیک در کشور تولید می شود و حتی پتانسیل افزایش تولید آن را داریم، گفت: ما در حال برنامه ریزی برای تولید چند نمونه از محصولات لبنی نیز در سطح کشور هستیم.
مهدی پور تاکید کرد: باید این واقعیات را به مردم بگوییم که اگر محصولی ارگانیک است، کمک کنیم معرفی شود و اگر نیست جلوی آن را بگیریم و ادامه داد: در تولید محصولات ارگانیک، خوراک دام باید ارگانیک باشد و بدون استفاده از کنترل مصنوعی امکان دسترسی به فضای باز را داشته باشد.
این کارشناس یادآور شد: در کشورهای همسایه ما مثل ترکیه که تولید مرغ و تخم‌مرغ ارگانیک بسیار رواج پیداکرده است، تولید ذرت و گندم ارگانیک برای تغذیه مرغ کشت می‌شود، کشت ذرت و گندم باعث شده که محصولات باقیمت مناسبی عرضه شود.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۵/۱۴

    چطوري باقاطعيت ميگيد توليد نمشود واقعا که شمانوبرشوآورديم براصنعت طيورواقعا بايد تاسف خورد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com