با اجرایی شدن برجام، قیمت نهاده های دامی حدود 15 درصد کاهش یافت

با اجرایی شدن برجام، قیمت نهاده های دامی حدود 15 درصد کاهش یافت
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از کاهش 15 درصدی قیمت انواع نهاده های دامی خبر داد و گفت: در یک سال گذشته و با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، قیمت نهاده های دامی در داخل کشور کاهش یافته است.
حسن رکنی گفت : در زمان حاضر شرکت پشتیبانی امور دام قیمت هر کیلوگرم جو را از 920 تومان به 750 تومان کاهش و در استان های مختلف در اختیار دامداران قرار داده است.
وی به کاهش 15 درصدی قیمت ذرت و کاهش 10 درصدی قیمت سویا در این مدت نیز اشاره کرد.
وی اظهار داشت : در مجموع در تامین نهاده ها و قیمت آن با وضعیت موجود، شرایط آسان تری ایجاد شده که بتوانیم تولید بیشتری داشته باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: نهاده های دامی عامل اصلی توسعه پایدار دام و طیور هستند و عوامل زیادی مثل ژنتیک، عوامل محیطی و خوراک دام در توسعه پایدار مؤثر است.
رکنی ادامه داد : خوراک دام از لحاظ بهداشتی و توازن مواد غذایی در این بخش تأثیرگذار است و کارخانه های خوراک دام به تولید این محصول و ضریب امنیت بحران کمک می کند.
وی از تولید حدود 2 میلیون تن گوشت مرغ و صادرات 60 هزار تن آن به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم که تولید گوشت مرغ تا پایان امسال به دو میلیون و 100 هزار تن برسد.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 20 درصدی صادرات تخم مرغ در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 900 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شده است.
رکنی میزان تولید شیر در سال جاری را بالای نه میلیون تن برآورد کرد و گفت: در خصوص صادرات شیر یک چالش جهانی داشتیم و با وجود این که عرضه شیر توسط کشورهای اروپایی افزایش پیدا کرده است ولی ایران موفق شد صادرات خود را به کشورهای مخاطب صادراتی ادامه دهد.
وی از تولید 800 هزار تن گوشت قرمز در کشور خبر داد و گفت: حدود 10 در صد از مجموع تولید داخلی واردات داریم که با توجه به وجود واحدهای متعدد تولید گوشت قرمز امیدواریم به سمت کاهش میزان واردات حرکت کنیم.
رکنی در خصوص تاثیر صادرات دام زنده بر افزایش قیمت گوشت قرمز نیز اظهارکرد: امسال یک میلیون راس دام سبک صادرات انجام شده است و با توجه به اینکه مقدار صادرات نسبت به دام موجود کشور قابل قیاس نیست و کمتر از 2 درصد کل جمعیت دامی است ، نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت : در یک ماه اخیر صادرات دام زنده کاهش داشته است و طبق برنامه های بالا دستی پیش بینی شده، قرار بود سالانه سه میلیون راس کاهش جمعیت دام سبک را داشته باشیم که بتوانیم ظرفیت مرتع را با جمعیت دامی تنظیم کنیم که امسال بخشی از آن را محقق و امیدواریم در آینده این رقم افزایش یابد.
رکنی در خصوص برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار شب عید و ایام تعطیلات هم گفت: در برخی از فصول سال مصرف پروتئین در کشور افزایش می یابد و چون در ایام منتهی به پایان سال با میزان تقاضای بازار مواجه هستیم به اندازه کافی ذخیره از محل تولیدات دامی پیش بینی شده و هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: به هر میزان که بازار نیاز داشته باشد و بدون هیچ محدودیتی گوشت مرغ به قیمت تنظیم بازار به مردم عرضه می شود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com