از پرداخت غرامت تا هشدار به مرغداران

از پرداخت غرامت تا هشدار به مرغداران
مدیرکل دامپزشکی مازندران با توجه به نوسان دمای هوای استان در اردیبهشت امسال و گرم تر شدن نسبت سال قبل ، نسبت به به رعایت نکات ایمنی در جوجه ریزی و پرورش مرغ به مرغداران استان هشدار داد.
حسین رضوانی به مرغداران مازندران توصیه کرد تا در این فصل سال از سنگین وزن شدن مرغ ها جلوگیری کنند تا محصول آنها به دلیل وزن زیاد و تراکم در مرغداری ها تلف نشود.
وی میانگین وزن مناسب برای مرغ را در این فصل سال بین 2200 تا 2300 گرم اعلام کرد وگفت که سنگین وزن کردن مرغ ها در زمان فعلی برای جبران ضررهای ناشی از کاهش قیمت راهکار مناسبی نیست و ضریب تلفات را در مرغداری ها افزایش می دهد.
وی افزود : قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ها هم اکنون 30 تا 31 هزار ریال و قیمت گوشت مرغ هم در فروشگاههای 54 تا 56 هزار ریال است.
مدیرکل دامپزشکی مازندران به مرغداران توصیه کرد تا فاصله دو هفته ای بین دو جوجه ریزی را رعایت و در این فاصله زمانی نسبت به پاکیزه نگه داشتن فضای مرغداری برای جوجه ریزی بعدی اقدام کنند.
وی از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار به عنوان غرامت تلف شدن جوجه به مرغداران استان خبر داد.
حسین رضوانی گفت : این مبلغ به مرغدارانی پرداخت می شود که جوجه های در حال پرورش آنان ماه خرداد پارسال به علت گرمای کم سابقه تلف شدند.
وی افزود : دریافت غرامت هم مشروط به این است که جوجه ریزی واحدهای مرغداری در آن زمان به تائید کارشناسان دامپزشکی استان رسیده باشد.
مازندران با داشتن 42 واحد تولید جوجه یکروزه ، و دو هزار و 300 واحد مرغدارای سالانه 950 هزار تا یک میلیارد قطعه جوجه یکروزه و147 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com