ایران ظرفیت صادرات 300 هزار تن گوشت مرغ را دارد

ایران ظرفیت صادرات 300 هزار تن گوشت مرغ را دارد
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه ایران ظرفیت صادرات حدود 300 هزار تن گوشت مرغ را دارد، از صادرات بالغ بر 50 هزار تن گوشت مرغ از کشور در سال جاری خبر داد.
مهدی خلج دقایقی پیش در حاشیه بازدید هیئت روسی از واحد جوجه‌کشی سفیدماکیان پیربازار این شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت صادرات مرغ گوشت اظهار کرد: اگر امسال 2 میلیون تن تولید مرغ داشته باشیم ظرفیت صادرات 200 تا 300 هزار تن وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون بالغ بر 50 هزار تن گوشت مرغ از کشور صادر شده است، افزود: صادرات تخم‌مرغ نیز صورت گرفته است.
رئیس سازمان دامپزشکی هدف از بازدید هیئت روسی از واحدهای تولیدی محصولات دام و طیور تصریح کرد: یکی از راهکارهای خروج از رکود و تورم، صادرات غیرنفتی کالا به ویژه در بخش کشاورزی و تولیدات دام و طیور است.
وی با بیان اینکه گوشت مرغ و آبزیان مازاد بر تولید داخلی است، افزود: تمام فرآورده‌های ایران از بهداشت کافی برخوردار هستند.
خلج ادامه داد: با تلاش دولت و سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع صلاحیت‌دار در دام و طیور مذاکراتی با مسئولان دامپزشکی روسی انجام شد و هیئت بلندمرتبه به ایران سفر کرد.
قابلیت 18 شرکت ایرانی برای صادرات فرآورده‌های شیلاتی به روسیه
وی با اشاره به اینکه 18 شرکت ایرانی قابلیت صادرات فرآورده‌های شیلاتی را دارند، خاطرنشان کرد: 6 کشتارگاه صنعتی مطلوب و سه کارخانه فرآورده‌های تولید لبنی را به دامپزشکی روسیه معرفی کردیم که در سایت اتحادیه فدراسیون روسیه ثبت شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی یکی از زنجیره‌های تولید را شرکت جوجه‌ریزی ماکیان عنوان کرد و گفت: سیاست مهم وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات و مدیریت یکپارچه در این زمینه است.
وی درباره بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایران، یادآور شد: نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد که با هیچ بیماری در این زمینه مواجه نیستیم.
خلج خاطرنشان کرد: برای مراقبت فعال و نمونه‌برداری با همکاری سازمان دامپزشکی و محیط زیست مقرر شده تا این نهاد از تمام تالاب‌ها و آبگیرهای محل مهاجرت پرندگان را مراقبت کند و هر نوع مرگ و میر پرندگان را مورد نظارت قرار دهد.
وی از کنترل کامل بیماری لمپی‌اسکین دامی در کشور خبر داد و متذکر شد: به جزو چند مورد اندک، بیماری لمپی‌اسکین کنترل شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به معدوم و تلف شدن حدود 400 تا 500 راس دام بیمار لمپی‌اسکین در کشور، یادآور شد: دولت 10 میلیارد تومان برای پرداخت غرامت و نیز هزینه کنترل، واکسیناسیون، سم‌پاشی و... اختصاص داده است که به‌زودی پرداخت می‌شود.
به گزارش فارس، هیئت روسی دامپزشکی در حال بازدید از واحد تولید مرغ گوشتی، خوراک دام و کشتارگاه گیلان است.

 
نظرات شما
  •  

    جواد گفت : ۹۳/۰۹/۲۶

    شما جلوی وارداتو بگیر صادرات پیشکش،مسخرس که از طرفی واردات میکنید بعدش میگیدصادرات کنیم تو روخدا مردمو احمق فرض نکنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com