ایجاد واحدهای دامداری کوچک در روستاها مورد توجه قرار گیرد

ایجاد واحدهای دامداری کوچک در روستاها مورد توجه قرار گیرد
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: ایجاد واحدهای دامداری کوچک و زودبازده در روستاها منجر به توسعه این مناطق می شود و ایجاد این واحدها باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.
جواد رحمتی در کارگروه توسعه روستایی و عشایر استان زنجان افزود: ایجاد واحدهای کوچک و زودبازده مانند دامداری های کوچک در روستاها اشتغالزایی به دنبال داشته، مقرون به صرفه بوده و موجب استفاده از ظرفیت های روستایی می شود.
وی اظهار کرد: ایجاد واحدهای کوچک زود بازده نیاز به سرمایه کمتری دارد و با استفاده از امکانات و توانمندی های روستایی می توان چنین واحدهایی را راه اندازی کرد.
رحمتی با بیان اینکه واحدهای دامداری کوچک با فعالیت های روستایی عجین است و به راحتی می توان با آموزش های نه چندان پیچیده اقدام به راه اندازی آنها کرد، افزود: باید با بهره گیری از روش های مختلف زمینه ماندگاری روستاییان را بیش از پیش فراهم کرد.
معاون عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: در گذشته طرح های مختلفی با هدف ماندگاری روستاییان در روستاها اجرا شد ولی آنگونه که باید و شاید نتوانست نتایج لازم را به دنبال داشته باشد و حتی اعطای تسهیلات نیز فقط به افزایش مطالبات بانکی منتهی شد.
وی به تهیه سند توسعه روستایی این استان اشاره کرد و گفت: 33 روستا برای تهیه این سند انتخاب و وظایف دستگاه ها در این بخش به تفکیک اعلام شده است.
رحمتی آب را از زیرساخت های اصلی توسعه هر منطقه ای بیان و خاطر نشان کرد: وجود و تامین آب کافی زمینه ماندگاری بهتر روستاییان را بیش از پیش فراهم می کند.
 
کلمات کلیدی روستا احداث دامداری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com