اوضاع صادرات مرغ در دوران پساتحریم

اوضاع صادرات مرغ در دوران پساتحریم
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای دوران پساتحریم، گفت: ما باید ببینیم در کشورمان چه مزیت‌هایی داریم و روی تولید آنها سرمایه گذاری کنیم.
محمد یوسفی در مورد وضعیت صادرات گوشت مرغ بعد از لغو تحریم‌ها اظهارداشت: با لغو محدودیت‌های فعلی، ایران در تجارت جهانی پذیرفته می شود، ضمن اینکه وقتی ما در آن شرایط قرار گرفتیم، باید ببینیم در کشورمان چه مزیت‌هایی داریم و روی تولید آنها سرمایه‌گذاری کنیم.
وی با اشاره به محدودیت‌هایی که در زمینه آب و سایر موارد در کشور وجود دارد، اضافه کرد: باید مدیران کشور از هم اکنون برای دوران پساتحریم برنامه ریزی کنند، نه اینکه وقتی وارد آن دوره شدیم، تازه به فکر چاره باشیم.
یوسفی افزود: الان باید به آن روز فکر کرد که برنامه ما برای آن شرایط چیست و چه کالاهایی مزیت تولید دارند؟
این مقام مسئول به این پرسش که آیا در مورد کالایی مانند مرغ چنین مزیتی وجود دارد یا خیر؟ پاسخ داد: در این زمینه مزیت‌هایی وجود دارد. به‌عنوان مثال انرژی، سوخت و هزینه های پرسنلی در ایران  نسبت به کشورهای رقیب در زمینه صادرات مرغ، ارزان تر است اما در مقابل ما در زمینه نهاده های دامی مزیتی نداریم و قیمت نهاده‌ها در کشوری مانند برزیل بخاطر هزینه حملی که ما داریم و آنان ندارند، ۳۰ درصد ارزان تر از ایران است، بنابراین باید همه این موارد در نظر گرفته شود.
یوسفی با بیان اینکه مساله لغو احتمالی تحریم‌ها بر بازار مرغ بی تاثیر نخواهد بود، ابراز امیدواری کرد: تولیدکنندگان بیشتر و بهتر بتوانند تولید کنند و در نتیجه صادرات بهتری نیز انجام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com