اولین جلسه هم اندیشی و اتحاد مرغداران سراسر کشور برگزار شد

اولین جلسه هم اندیشی و اتحاد مرغداران سراسر کشور برگزار شد
جلسه هم اندیشی و اتحاد مرغداران سراسر کشور روز سه شنبه مورخ 20 / 11 / 94  با هدف بهبود وضع صنعت مرغدارای کشور، در تهران سالن همایش جهاد شمیرانات برگزار گردید.
این جلسه که با هماهنگی های به عمل آمده در فضای مجازی و با دعوت از مرغداران سراسر کشور تشکیل شده بود، چالش ها و فرصت های این صنعت را مورد بحث و گفتگو قرار داد.
در این جلسه مطرح گردید که برای غلبه بر مشکلات و برون رفت از وضعیت بحرانی صنعت علاوه بر نیاز به حمایت دولت لازم است که صنعت طیور کشور از یک تشکیلات واحد سراسری که تمامی مرغداران کشور را سازماندهی و تحت پوشش خود قرار دهد برخوردار گردد تا برای دفاع از حقوق مرغداران و ارائه خدمات مطلوب اقدام نماید.
مرغدارن حاضر معتقد بودند، با وجود اینکه در حال حاضر تشکل های فراوانی در صنعت حضور دارند اما اقدامات همگی آنها موازی کاری، جزیره ای و فاقد کارایی لازم می باشد، همچنین جمع زیادی از مرغداران در هیچ یک از تشکل ها عضویت ندارند در نتیجه لازم است که جلسات هماهنگی نمایندگان مرغداران کل کشور برای ترغیب و تشویق مرغداران به حضور در تشکل ها و ایجاد تغییر و اصلاح ساختار و عملکرد تشکل های موجود و اتخاذ تدابیر برای قبول عضویت مرغداران به منظور سازماندهی تولید و جوجه ریزی انجام گیرد.
مهدی الیکاه - استاد دانشگاه و از تولیدکنندگان صنعت مرغ کوشتی کشور- که یکی از بانیان اصلی تشکیل این جلسه بود در گفتگو با خبرنگار ITPNews، از دلایل تشکیل این جلسه، می گوید: این جلسه با هدف اتحاد بیشتر بین مرغدارن برای حل مشکلات موجود صنعت و با فراخوان از تولیدکنندگان سراسر کشور تشکیل شده است.
وی افزود: به دلیل پراکنندگی تولیدکنندگان این صنعت، امکان اتحاد و مشارکت جمعی مرغدارن وجود نداشت،  این جلسه این شرایط را تا حد زیادی فراهم نمود تا با حضور جمعی آنها و با هم فکری معضلات را  شناسایی و به ارائه راه حل بپردازند.
الیکاه در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی چنین وظیفه را انجام نمی دهد؟ گفت: متاسفانه اتحادیه از همان ابتدا از مسیر وظایف اصلی خود دور شده است و هم اکنون بیشتر به امور اقتصادی می پردازد تا احقاق حق مرغدارن و حل مشکل آنها.
وی ادامه داد: وقتی برای بیان و مشکلات و پاسخ آن به سراغ مسئولین دولتی می رویم آنها ما را به اتحادیه راهنمایی می کنند و این در حالی است که اتحادیه سراسری حامی و نماینده واقعی مرغداران نیست.
الیکاه در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات موازی کاری با نخواهد بود؟ اظهار داشت: ما با این اقدام به دنبال ایجاد تشکل جدید و موازی کاری نیستیم و تنها می خواهیم اتحادیه سراسری را قویتر نموده و وظایف اصلی آنان را یادآوری کنیم.
وی افزود: مبنای این جلسه تقویت نمایندگان مرغدارن در اتحادیه ها است تا افرادی که تولیدکننده واقعی هستند در مسند ریاست نشسته و به جای کارهای دیگر به حل مشکلات بپردازند.{tor_sutitle}مرغدارن معتفدند با وجود اینکه تشکل های فراوانی در صنعت حضور دارند اما اقدامات همگی آنها موازی کاری، جزیره ای و فاقد کارایی لازم می باشد{/tor_sutitle}



الیکاه تصریح کرد: ما به دنبال رساند صدای خود به مسئولین دولتی و متولیان و نمایندگانمان در بخش خصوصی هستیم تا قبل از ورشکستگی صنعت دست به یک اقدام جدی بزنند.
وی تاکید کرد: می خواهیم به اتحادیه ها و تشکل ها این پیام را بدهیم که مرغدار امروز با 10 سال پیش متفاوت است هشیار شده و به دنبال حق و حقوق خود است دیگر نمی خواهد تاوان عملکرد ضعیف مدیران بدهد و به آنها ظلم شود.
به گفته الیکاه این جلسه مقدمه ای برای تشکیل جلسه ای بزرگتر و با حضور حداکثری مرغداران و مسئولین است که در آن رهکارهای پیشنهادی از سوی نخبگان و تولیدکنندگان تهیه و تنظیم ارائه خواهد شد.
با توجه به مطالب مطرح شده مقررگردید که هر چه سریعتر جلسه ای در اواسط اسفند ماه مشتمل بر جمع کثیری از مرغداران سراسر کشور به منظور ابراز و بیان خواسته های مرغداران به مسئولین وزارت خانه در تهران  تشکیل گردد، لذا در این راستا از تمامی همکاران مرغدار خواسته می شود که ضمن اعلام آمادگی برای حضور در جلسه مذکور دیگر همکاران را برای شرکت در جلسه تشویق نمایند.تاریخ و محل تشکیل جلسه متعاقبا اعلام می گردد.



پس از سخنرانی مدیران و صاحب نظران استان های مختلف کشور بیانه با مزمون ذیل صادر گردید:
بیانه ی پایانی نمایندگان مرغداران کشور مورخ 94/11/20
1-     ضمن انتقاد از سیاست های اتخاذی دولت نسبت به صنعت طیور, انتظار می رود در روش کار مخصوصا در بخش یکپارچه سازی تولید و ذخیره سازی مرغ ازسوی شرکت پشتیبانی با هماهنگی نمایندگان کشور تجدید نظر شود .
2-    با توجه به عدم باز دهی عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام جهاد در خرید و فروش مرغ در قالب طرح ذخیره سازی و جلوگیری از به هدر رفتن یارانه دولتی با توجه به اینکه روش فعلی جوابگوی حل مشکلات نیست . لازم است یارانه موصوف که بالغ بر 500میلیارد تومان می شود و در قالب خرید صادراتی لحاظ تا با این همه یارانه , امکان صادرات بیش از 300هزار تن مرغ میسر گردد.
3-    با توجه به لزوم کاهش حجم تولید مرغ در کشور به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا از دولت انتظار می رود با هماهنگی سازمان دامپزشکی ,انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه و اتحادیه مرغداران کشور نسبت  به کاهش تولید جوجه یکروزه  و به طبع آن کاهش تولید مرغ اقدامات لازم صورت گیرد.
4-    از جهاد کشاورزی , اتحادیه سراسری  مرغداران کشور , سازمان دامپزشکی و سازمان میادین میوه و تره بار انتظار می رود نسبت به جلوگیری از کاهش غیر موجه قیمت مرغ و استمرار زیانهای سریالی مرغداران با اعلام قیمت از سوی تشکل ها تمهیدات لازم را اندیشیده و دست دلالان و واسطه ها را از صنعت مرغ کوتاه نماید.
5-     ضمن اعلام نارضایتی از عملکرد اتحادیه سراسری مرغداران کشور , مقرر شد در صورت عدم تغییر رویه و عدم سیاست گذاری متناسب با مشکلات مرغداران کشور , نسبت به ایجاد تمهیدات لازم در خصوص کاهش تبعات این نوع عملکرد ها تدابیر لازم اندیشیده شود.
6-     مقرر گردید گردهمایی بزرگ مرغداران کل کشور در تاریخ 94/12/13 در مکانی که مشخص خواهد شد با حضور فراگیر مرغداران کشور و در صورت لزوم وزیر یا معاون وزیر جهادکشاورزی برگذار شود و قبل از آن کمیته های فرعی در خصوص اتخاذ تصمیم های لازم جهت برون رفت صنعت از مشکلات فعلی با بررسی آسیب ها و ایجاد راهکارهای مناسب تشکیل شود.
 
نظرات شما
  •  

    صفدر پایفشرده گفت : ۹۴/۱۱/۲۴

    کجا کدام هماهنگی به کی خبر دادید چندتا مرغدار در جلسه بودن بازم دروغ لطفا قبل از جلسات مرغداران واقعی دردمند خبر کنید شاید حرفی داشته باشند

    پاسخ...
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۴/۱۱/۲۴

    مرغدارن به هوش باشید و برای بقای خود و این صنعت در کشور هماهنگی شوید و افرادی را برگزیند که خود تولید کننده اند و در دلالی و واسطی گری نقش مسقیم و غیر مستقیم نداشته باشند، وگرنه دوباره عده ای خائن و فرصت طلب برای غارت ما دست بکار خواهند شد و همه را به خاک و نابودی خواهند کوبید. کسانی را کاه انتخاب خواهید نمود باید ضمانت های اخلاقی و وثیقه ای معتبر برای پذیرش مسئولیت داشته باشند و حتما کار به صورت شورای متشکل از نمایندگان استان ها و تصمیمات جمعی باشد تا خائنین و دزدان فرصت خیانت نیابند.

    پاسخ...
  •  

    کاوه گفت : ۹۴/۱۱/۲۴

    چگونه میشه در این جمع قرار بگیریم؟

    پاسخ...
  •  

    mortezaمرغدار گفت : ۹۴/۱۱/۲۴

    نوش داروپس ازمرگ سهراب /دیگه نابودشدیم /این جلسات به دردوقت گذرانی میخوره

    پاسخ...
  •  

    محمودی گفت : ۹۴/۱۱/۲۸

    واقعا پذیرفتن اینکه ما محصولی تولید میکنیم که مازاد تولید داره و قیمت تمام شدش هم به علتهای کاملا مشخص و منطقی بالاست و ارزش صادرات هم ندارد مگر چقدر سخته ؟ تولید مازاد برابر است با خاک بر سر شدن ارزش آن محصول پس چرا بقیه را دزد و خیانتکار معرفی کنیم ؟ کاری که ما میکنیم به علت قیمت تمام شده بالا و تقاضای کمتر از تولید دیگر صرفه اقتصادی ندارد. آن زمانی که سود بالا چشم همه را کور کرده بود و هر کسی با وام و ... وارد این کار شد باید فکر اشباع شدن امروز بازار را میکردید . والسلام

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار گفت : ۹۴/۱۲/۰۲

    خوب عقل کل کدام بی ..... بی حساب و کتاب مجوز تولید مرغ گوشتی صادر کرد؟ چه کسانی بدون برنامه این خیانت رو کردند؟ نکنه .......... بودی؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com