عوارض ۳۲۰ هزار تومانی، به ضرر صادرات است

عوارض ۳۲۰ هزار تومانی، به ضرر صادرات است
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به این که قیمت هر کیلو دام صادراتی ۴ دلار است، گفت: تصمیم‌ گیری درباره صادرات دام زنده باید با توجه به میزان مازاد نیاز داخلی باشد در غیر این صورت به کمبود دام در کشور دامن خواهد زد.
علی‌رضا ملکی اظهار کرد: در بازارهای صادراتی هر کیلو دام به قیمت 4 دلار ارزش‌گذاری شده که صادرکننده با احتساب عوارض و هزینه‌های جانبی این کار را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: تصمیم گیری‌ها باید بنابر میزان مازاد نیاز داخلی بوده تا به کمبود دامن زده نشود و در کنار آن ارزآوری بدون آسیب جانبی به کشور صورت گیرد.
این فعال صنفی عوارض 320 هزار تومانی برای هر راس دام را عاملی دافعه دانست و گفت: به طور متوسط هر دام وزنی در حدود 18 تا 22 کیلوگرم دارد که امارات اشتیاق به واردات دام سبک و عراق اشتیاق به واردات دام سنگین و سبک دارد.
وی بیان کرد: قیمت 4 دلاری هر کیلو دام در بازار صادراتی با قیمت دام زنده در کشور برابری می‌کند و اگر عوارض 320 هزار تومانی را به قیمت دام بیافزاییم هر کیلو دام صادراتی در حدود 9 دلار برای صادر کننده تمام می‌شود و این در حالی است که قیمت دام در بازار صادراتی مشخص و ثابت است.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران در پایان گفت: قیمت در بازار داخلی ثابت بوده و هر کیلو گوشت یخ زده وارداتی 17 هزار تومان و شقه بدون دنبه 27 هزار تومان برای مصرف کننده قیمت دارد و این در حالی است که عرضه زیاد اما تقاضا کم است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com