اتحادیه مرغداران از مرغداری ها به صورت عملی حمایت کند

اتحادیه مرغداران از مرغداری ها به صورت عملی حمایت کند
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اتحادیه مرغداران این استان خواست تا حداقل پنج درصد تولید مرغ و تخم مرغ استان را خریداری و توزیع کند تا این اتحادیه با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد در یک گام عملی از مرغداران حمایت و از حالت شعاری خارج شود.
جعفر گوهرگانی روز دوشنبه در نخستین نشست تنظیم بازار محصولات کشاورزی این استان بعد از واگذار شدن رسالت تامین و توزیع مواد غذایی و تنظیم بازار به جهاد کشاورزی، با دعوت از دست اندرکاران تولید و توزیع مرغ، سیاست ها و رویکردهای جدید این سازمان را در حوزه مرغ و طیور تبیین و اعلام کرد.
وی با اعلام آمادگی این سازمان در انجام مسوولیت جدید، افزود: بدون شک توان تخصصی این سازمان در تنظیم بازار و ساماندهی تولید در کنار همدلی و وحدت رویه می تواند موفقیت جهاد کشاورزی را در این رسالت جدید و مهم تضمین کند.
گوهرگانی با بیان اینکه برای نخستین بار تمام تصمیم گیرندگان چرخه تولید به فکر تنظیم و ساماندهی تولیدات کشاورزی هستند، اظهار کرد: وقتی یک وزارتخانه دانش تولید یک محصول را دارد بهتر است فراواری، نظارت و فرایندهای بعد از تولید را نیز برعهده داشته باشد.
وی در این نشست که با حضور مرغداران، مسوولان کشتارگاه ها، دامپزشکی، تعاون روستایی، شرکت پشتیبانی دام و اتحادیه مرغداران برگزار شد، عنوان کرد: اولویت اصلی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حمایت از تولیدات استان است.
گوهرگانی ادامه داد: افزایش شیفت کاری کشتارگاه معصومی به 24 ساعت، محدودیت خرید مرغ از خارج استان در کشتارگاه ها و همکاری و مساعدت شرکت پشتیبانی دام در خرید تولیدات مرغ بالاتر از وزن استاندارد در زمینه سامان دادن به بازار مرغ در این استان موثر است.
وی از اتحادیه مرغداران خواست تا با جدیت و به طور عملی وارد بازار تولید و توزیع مرغ شود و از مرغداران و تولیدکنندگان حمایت کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تایید صلاحیت عاملان توزیع مرغ در این استان را ضروری دانست و گفت: سلامت کاری عاملان توزیع مرغ نقش بسزایی در ساماندهی این بازار دارد.
گوهرگانی افزود: همه عاملان و فعالان عرصه توزیع مرغ و تخم مرغ بایدشناسایی شوند تا با ساماندهی آنان دست دلالان، کوتاه و تنظیم و ساماندهی بازار به سهولت انجام شود.
وی با بیان اینکه، تمدید عاملیت، لغو مجوز، توصیه، تذکر و آموزش در ساماندهی عاملان توزیع محصولات کشاورزی در دستور کار این سازمان است، یادآور شد: دامپزشکی نقش حاکمیتی و نظارتی خود را در ورود و خروج مرغ در این استان با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهد زیرا سلامت مردم و حمایت از تولیدکنندگان داخل موضوعات قابل اغماضی نیستند.
گوهرگانی گفت: مرغداران کهگیلویه وبویراحمد با زحمت فراوان به امر تولید می پردازند ولی در کشتارگاه های این استان مرغ سایر استان ها کشتار می شود که این امر موجب فروش مرغ زنده تهدید سلامت مردم خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از کشتارگاه های استان انتظار می رود که با همکاری و همدلی به تدریج کشتار مرغ های خارج از استان را محدود و به صفر برسانند.
وی، آموزش مرغداران به رعایت اصول فنی و تولید مرغ با وزن های استاندارد را از وظایف اتحادیه مرغداران دانست و بیان کرد: این نشست هر 15 روز یکبار برگزار می شود تا عملکرد مدیران مختلف سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه بررسی شود.
در این نشست مرغداران و مسوولان دو کشتارگاه فعال کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه های خود را با رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان در میان گذاشتند.

 
نظرات شما
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۰۶/۲۵

    احسنت. مشکل ما اتحادیه مرغداران است که توان و برش لازم را ندارد و نمی تواند از حقوق اعضا به نحو مطلوب دفاع کند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com