ارتباط مالی دامپزشکان با کشتارگاه‌ها قطع می‌شود

ارتباط مالی دامپزشکان با کشتارگاه‌ها قطع می‌شود
شیرخام تولیدی دامداران به خودی خود سه درصد چربی دارد و امکان ورود چربی خارجی به این محصول وجود ندارد و مطلقاً چنین اتفاقی در دامداری‌های کشور روی نداده است.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: 49 درصد بیماری‌های انسان با دام مشترک است که این امر بر نقش مهم دامپزشکان در تأمین امنیت غذایی و سلامت افراد و جایگاه آن در اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد کشور با نگاه توسعه پایدار و افزایش جمعیت صحه می‌گذارد.
محمدرضا صفری افزود: 31 هزار نفر عضو نظام دامپزشکی کشور هستند و به صورت فراگیر و تخصصی خدمات دامپزشکی را در کشور ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه اگرچه حرفه دامپزشکی جزء مشاغل سخت و زیان‌آوری به حساب می‌آید، اما در قانون مشمول حقوق این سختی نیستند، خاطرنشان کرد: فعالان این بخش به‌طور مرتبط در معرض بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند و سربازان گمنام حوزه سلامت کشور به حساب می‌آیند.
صفری ادامه داد: سازمان نظام دامپزشکی کشور به‌دنبال افزایش فعالیت و تأثیرگذاری خود در بخش کشاورزی کشور است، و خواهان ایفای نقش در تدوین برنامه ششم و بودجه است تا با دریافت بودجه مستقل، زیرساخت‌های سازمان را تقویت کند.
وی تصریح کرد: تجارت بین‌المللی، اشتغال برون‌مرزی و تعامل با وزارت بهداشت و هلال‌احمر از سایر برنامه‌های این سازمان است.
صفری با بیان اینکه روز گذشته نیز برنامه مشترکی با سازمان دامپزشکی کشور برای تدوین برنامه‌های مشترک برگزار شد، یادآور شد: جزئیات بیشتر این برنامه مشترک مشترک در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه بانک برای حمایت از اعضای نظام دامپزشکی
رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور در باره وضعیت تکنسین‌های عضو این سازمان که زمینه لازم برای کارآفرینی آنها ایجاد نشده است، تأکید کرد: در سازمان دامپزشکی کشور 13 هزار و 500 نفر دکتر، 11 هزار و 500 نفر کاردان، یک‌هزار و 500 نفر تکنسین و 150 نفر کمک‌تکنسین داریم که در این بخش تنها برای دامپزشکان زمینه شغلی فراهم شده است.
صفری اظهارداشت: در این زمینه تعاملی با سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفته است تا زمینه اشتغال این دسته از افراد نیز فراهم شود.
وی درباره وضعیت استقلال شغلی دامپزشکان گفت: نظام دامپزشکی به‌دنبال قطع ارتباط مالی دامپزشکان با کارفرمایان است، زیرا این امر زمینه عدم استقلال آنها را فراهم می‌کند و در تشخیص صحیح و افزایش جسارت آنها تأثیرگذار است.
صفری در ادامه افزود: از آنجا که ماده 19 نظام دامپزشکی نیاز به اصلاحات دارد، به همین منظور اصلاحات مورد نظر به سازمان دامپزشکی ارسال شده که در آن روابط دامپزشکان و کارفرمایان تغییر یافته است.
وی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای دنیا مسائل حوزه سلامت مربوط به حاکمیت است، خاطرنشان کرد: برای حفظ استقلال دامپزشکان باید روابط مالی آنها با کشتارگاه‌ها قطع شود و در نظام حاکمیتی باز تعریف شود.
بحث لزوم قطع ارتباط مالی دامپزشکان با کارفرمایان همواره محل بحث بوده، اما پس از گذشت سال‌ها، همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.
رئیس نظام دامپزشکی کشور درباره تأثیرات موضوع روغن پالم در وضعیت شغلی دامپزشکان ادامه داد: خبر ورود روغن پالم به صنایع لبنی، سرمایه 100 ساله ما در دامداری‌ها را تحت تأثیر قرار داده و به‌طور غیرمستقیم بر فعالیت‌ها و امنیت شغلی دامپزشکان تأثیر گذاشته است.
صفری درباره امکان ورود روغن پالم به شیرخام تولیدی دامداران گفت: شیرخام به خودی خود سه درصد چربی دارد و عملاً امکان ورود چربی خارجی به این محصول وجود ندارد و مطلقاً چنین اتفاقی نیز در دامداری‌های کشور روی نداده است.
وی یادآور شد: در هفته‌های گذشته نظارت خوبی نیز بر صنایع لبنی کشور صورت گرفته و ورود روغن پالم به صنایع مختلف قطع شده است.
صفری در پایان تأکید کرد: برای خدمات‌دهی بیشتر به اعضای این نظام، در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با یکی از بانک‌های کشور هستیم تا از این طریق بتوانیم سرمایه ثابت و در گردش همکارانمان را فراهم کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com