ارگان های دولتی هم خواهان مرغ منجمد شرکت پشتیبانی نیستند

ارگان های دولتی هم خواهان مرغ منجمد شرکت پشتیبانی نیستند
ااقدام شرکت پشتیبانی امور دام کشور در عرضه مرغ منجمد در ایام نوروز به شدت مورد انتقاد تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغداری کشور قرار گرفته است. کارشناسان صنعت مرغداری معتقدند ادامه سیاست های غلط این شرکت به زودی ضربات جبران ناپذیری بر پیکره صنعت وارد خواهد نمود.
محمد یوسفی - رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور – در گفتگو با خبرنگار ITPNews، با انتقاد از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در ایام نوروز اظهار داشت: شرکت پشتیبانی با عرضه مرغ منجمد درست در زمانی که مرغداران پس از یکسال انتظار جبران خسارات را داشتند ضربه جبران ناپذیری را بر صنعت وارد نمود.
وی ادامه داد: ما بارها به مسئولین و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام نموده ایم که این شرکت باید سیاست های خود را در قبال تولیدکنندگان و عرضه مرغ منجمد تغییر دهد اما آنها به جای اصلاح سیاست های شرکت پشتیبانی اقدام به عذل و نصب های متعدد و بی ثمردر مدیریت این شرکت نمودند و مدیرانی را آوردند که اشتباهات قبل را تکرار می کنند.
یوسفی با بیان اینکه میزان ذخیره مرغ مورد نیاز کشور در شرایط اضطرار و ایام خاص بیش از 20 هزار تن نیست، گفت: با وجود اینکه خرید مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی در شرایط کاهش قیمت به تنظیم بازار این محصول کمک می کند اما به دلیل عدم مدیریت و برنامه ریزی مناسب، ذخیره بیش از نیاز کشور سیکل ناقصی را در خرید مرغ و عرضه آن به وجود آورده است که در نهایت به زیان مرغداران تمام می شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور افزود: آنچه شرکت پشتیبانی امور دام در پیش گرفته است زیان سنگینی را نیز بر دولت وارد می نماید، زیرا این شرکت با خرید مرغ و ذخیره آن برای هر کیلو مرغ حدود 8500 تومان هزینه می کند و در هنگام فروش به نصف این قیمت عرضه می نماید.
یوسفی تصریح کرد: روند نامناسب خرید و عرضه مرغ توسط شرکت پشتیبانی زمینه سوء استفاده برخی از افراد سود جو را به وجود آورده است، این افراد با عرضه مرغ هایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است سلامت جامعه را نیز به خطر می اندازند.
وی یادآور شد: به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد شده است که برای مدیریت ذخیره پشتیبانی امور دام و تنظیم بازار اقدام به عرضه مرغ های منجمد بین ارگان های دولتی و نظامی نماید یا اینکه به صورت رایگان در اختیار خانوارهای بی بضاعت یا کم بضاعت قرار دهد.
یوسفی ادامه داد: آنها در پاسخ به این پیشنهاد اظهار داشتند که این ارگان ها خواهان خرید مرغ منجد از وزارت جهاد کشاورزی نیستند و علی رغم مذاکرات انجام شده تمایلی به این کار نشان نمی دهند.
وی در پاسخ به این سوال که، آیا صادرات گره گشای مشکل ذخیره بیش از نیاز شرکت پشتیبانی نخواهد بود؟ گفت: متاسفانه مسئولین و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه نیز ضعیف عمل نموده اند در نتیجه نمی توان چندان بر روی بازار های صادراتی و فرصت های موجود در کشورهای همسایه برای خارج نمودن مازاد تولید حساب نمود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در پایان گفت: به مرغداران توصیه می کنیم که برای جلوگیری از ادامه زیان، جوجه ریزی ها را کاهش دهند با این کار مرغداران مادر نیز وادار به کاهش تولید خواهند بود.
 
نظرات شما
  •  

    جوان میری از کردستان گفت : ۹۵/۰۱/۲۸

    هر وقت ایران خودرو توانست پژو را به فرانسه صادر کند ما هم می توانیم مرغ صادر کنیم این همه نظرات فقط واسه دل خوش کردن و کلاه گشادتر رو سر مرغدار است صنعت طیور کشور مونتاژ است یعنی هیچیش مال ما نیست عملا ما داریم پول به خزانه انگلیس (جوجه راس) و برزیل و غیره(ذرت و سویا) واریز میکنیم بی سوادی محض در کشور غوغا میکند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com