آنفلوانزا روند صادرات تخم‌مرغ را کُند کرد

آنفلوانزا روند صادرات تخم‌مرغ را کُند کرد
دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه برای تعادل بخشی به بازار تخم‌مرغ روزانه باید 600 تن صادر شود، گفت:‌ آنفلوانزا روند صادرات را کند کرده و به طور متوسط روزانه 300 تن تخم‌مرغ صادر می‌شود.
سید فرزاد طلاکش دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با فارس گفت: از زمان مطرح شدن بیماری آنفلوانزای پرندگان در کانون‌های اولیه مرغ بومی موارد جدیدی گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه از زمان بروز بیماری آنفلوانزا در کشور تقریبا به طور متوسط روزانه 300 تن تخم مرغ صادر می‌شود، افزود: در این مدت روند صادرات تخم‌مرغ کند شد، ولی متوقف نشد.
دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: روز گذشته 450 تن تخم مرغ به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد و با توجه به تولید مازاد باید بطور متوسط بیش از 600 تن تخم مرغ صادر شود.
طلاکش با بیان اینکه هر چه زودتر باید شرایط پاک شدن کشور از آنفلوانزا ایجاد شود و این موضوع به مراجع بین‌المللی اعلام شود، گفت: مصرف تخم‌مرغ طبق سنت 50 سال گذشته در ماه رمضان کاهش می‌یابد و امسال هم شاهد این اتفاق هستیم.
وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان مردم در وعده‌های سحر و افطار کمتر از تخم مرغ استفاده می‌کنند، به همین دلیل هر ساله مصرف داخلی تخم‌مرغ کاهش می‌یابد.
دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: تخم‌مرغ از لحاظ تأمین پروتئین محصول با کیفتی است و ضعف اطلاع رسانی مانع افزایش مصرف تخم مرغ است.
طلاکش در مورد نحوه نگهداری تخم‌مرغ اظهار داشت: تخم مرغ از زمان تولید به مدت یک ماه در یخچال‌های خانگی و به مدت 3 ماه در یخچال‌های صنعتی قابل نگهداری است.
* هر روز نگهداری در دمای اتاق معادل یک هفته در یخچال است
وی با بیان اینکه هر روز نگهداری تخم‌مرغ در دمای اتاق معادل یک هفته نگهداری در دمای یخچال است، گفت: عرضه تخم‌مرغ بسته‌بندی شده تبادل دما با محیط بیرون را به حداقل می‌رساند، بنابراین اگرچه تصور بر این است که بسته‌بندی موجب افزایش دمای تخم مرغ می‌شود، باید گفت که این کار بسیار در نگهداری تخم‌مرغ اثر مثبت دارد.
دبیر کانون سراسری انجمن پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در پاسخ به این سؤال که تخم‌مرغ در برخی مغازه‌های سطح شهر خارج از یخچال و حتی در دمای بالا نگهداری می‌شود، گفت: باید در مورد خرید از این مغازه‌ها دقت شود زیرا تخم‌مرغ ماده‌ای فساد پذیر است و نگهداری در چنین شرایط اصلا مناسب برای نگهداری تخم مرغ نیست.
وی افزود: سازمان دامپزشکی وظیفه نظارت بر این مسائل را بر عهده دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com