امسال واردات مرغ و میوه نداریم

امسال واردات مرغ و میوه نداریم
امسال واردات مرغ و میوه نداریم و هم‌اکنون 70 هزار تن گوشت مرغ در شرکت پشتیبانی دام ذخیره شده است.
حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد کشورهای دنیا در استرس کم‌آبی هستند، اظهار کرد: شخم زمستانه در 80 درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده و این امر بدون آبیاری اولیه و با استفاده از آب‌های موجود در مزارع انجام شده است.
به گفته رکنی میانگین بارندگی در کشور ما 250 میلیمتر است و این میانگین تقریبا یک سوم متوسط بارندگی دنیا است و بدتر این است که تبخیر آب در ایران سه برابر میانگین تبخیر آب در دنیا است و به این ترتیب استفاده بهینه از منابع تکلیفی بر همه لازم است. معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در دنیا از جمله در اتحادیه اروپا در حمایت از کشاورزی کشورها حمایت‌های بسیار خوبی صورت می‌گیرد، افزود: به طور مثال اتحادیه اروپا در حمایت از بخش کشاورزی امسال 40 میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است. رکنی با بیان اینکه کشورمان در بخش محصولات پروتئینی حرف‌های خوبی در دنیا برای گفتن دارد، گفت: هم اکنون 2 میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود و امسال توانستیم 40 هزار تن مرغ به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال واردات مرغ انجام نشد و برای اختصاص مرغ به سبد کالا 60 هزار تن از ذخایر استفاده شد، اظهار کرد: هم اکنون 70 هزار تن مرغ در شرکت پشتیبانی دام و طیور کشور وجود دارد. به گفته وی امسال از واردات میوه هم خبری نبود و خوشبختانه در ایام عید نیز با هیچ مشکلی مواجه نبودیم و این امر نشان می‌دهد که نباید منابع کشور برای چیزهایی صرف شود که اصلا توجه به آن ضروری نیست. به گفته رکنی طبق نظرات متخصصان فرانسوی مزیت کشاورزی ایران در تولید میوه است.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار 1 گفت : ۹۳/۰۲/۰۳

    قطعا شما مرغ وارد نمی کنید دوستان شما این مهم را انجام می دهند

    پاسخ...
  •  

    حیدری کارشناس پرورش طیور گفت : ۹۳/۰۲/۰۳

    قیمت جوجه. 20%قیمت مرغ است یعنی باید بر مبندا 45000 که میشود. 9000ریال نه 15000

    پاسخ...
  •  

    فاطمه مشایخی گفت : ۹۳/۰۲/۰۴

    نه تو را به خدا بیایید مرغ وارد کنید تا این مرگ تدریجی به مرگ انی مبدل شود شمایی که دم از تولید ملی می زنید پس چرا ساکت نشسته اید این چه سبد کالایی است که تولید کننده داخلی رازمین زده بعد از مرگ این صنعت بروید و کاسه گدایی دست بگیرید من یک فارغ التحصیل کشاورزی هستم که 12 سال تولید کننده مرغ گوشتی بوده ام اما هیچ سالی مانند این 3 سال اخیر مشکل ونابسامانی نداشته ایم دست از این مسخره بازی سبد کالا و واردات بردارید و به فکر صادرات مرغ بیفتید تا تولید کننده داخلی جان بگیرد نه ان ترک و برزیلی.

    پاسخ...
  •  

    فاطمه مشایخی گفت : ۹۳/۰۲/۰۷

    چرا مطالبی که در رابطه با قیمت بی انصافانه مرغ است را در صفحه اصلی قرار نمی دهید شما از چه می ترسید کمی وجدان داشته باشید و اجازه بدهید انتقاد کنیم تا شاید اصلاح شوند.

    پاسخ...
  •  

    پارسا حقگو گفت : ۹۳/۰۲/۲۰

    سلام باتشکرازخانم مشایخی جانا درد دل ما گفتی به قولی خرما خورده کی کند منع رطب!!!خودتون درسبدکالامرغ خارجی میگذارید مرغدارباهمین شاهکارتون کلی ضرر کرد دم از تولید ملی عزم...میزنید کمتر گزافه بگوییدبه کجابرمیخوره این نان رامرغدارخودی بخوره؟ازتولیدداخل بخرید نه مرغدارضرر کنه هم از قبلش مردم هم مرغ سالمترومناسبتر بخورند از ماست که برماست

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com