آمریکا ممنوعیت واردات گوشت از آرژانتین را لغو کرد

 آمریکا ممنوعیت واردات گوشت از آرژانتین را لغو کرد
آمریکا قانون منع واردات فرآورده‌های گوشتی از آرژانتین را پس از سال‌ها اعتراضات و ارائه شکایت این کشور به سازمان تجارت جهانی لغو کرد.
وزیر اقتصاد آرژانتین روز گذشته در «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین از لغو قانون منع صادرات گوشت از آرژانتین پس از 15 سال خبر داد و اذعان داشت که سیاست مقاومتی اتخاذ شده توسط آمریکا در حدود  2 هزار و 32 میلیون دلار برای آن‌ها ضرر داشته است.
وی در جریان این نشست خبری که در حضور «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه این کشور برگزار شد ضمن موفقیت‌آمیز خواندن این خبر در صحنه نظام بین الملل گفت: ما موفق شدیم، البته لغو این قانون بیش از این که یک موفقیت قلمداد شود در واقع اجرا شدن عدالت است.
وی همچنین گفت وضع این قبیل قوانین مطرود حدودا 600 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضربه زده است که بیش از ضررهای وارده به اقتصاد مکزیک و کانادا است که در حدود 432 میلیون دلار بوده است.
وزیر اقتصاد آرژانتین در ادامه تصریح کرد که تصویب قانون حفاظتی مذکور در آمریکا در حالی موجب 32 میلیارد دلار ضرر مالی در صادرات آرژانتین شد که از سال 2007 میلادی این کشور به طور کامل عاری از هرگونه بیماری بوده است.
«کیسیوف» اظهار اشت که به محض تصویب این قانون در آمریکا ما آماده هستیم تا دوباره تجارت فرآورده‌های گوشتی را با این کشور از نو شروع کنیم؛ در این راستا به زودی 280 میلیون دلار فرآورده‌های گوشتی به آمریکا صادر خواهد شد.
«مرمن» نیز در این نشست به نوبه خود مشکل شیوع بیماری در بین گاوها در سال 2001 را به دلیل ضعف مدیریتی در آرژانتین دانست و گفت که متاسفانه «فرناندو دلا روئا» رئیس جمهور سابق آرژانتین (2001-1999) پس از انتشار خبر شیوع بیماری سعی در پنهان‌کاری کرد؛ وی در تایید سخنان «کیسیوف» نیز گفت که از سال 2007 تاکنون گوشت‌های آرژانتینی عاری از هرگونه بیماری بوده‌ است.
«کارلوس کاسامیکلا» وزیر کشاورزی، دامداری و ماهیگیری آمریکا نیز پیش از این طی سخنانش گفت که چند سال پیش مقامات بخش اقتصاد و تجارت در آمریکا از بیماری گاوهای آرژانتین خبر دادند اما از سال 2007 این کشور عاری از وجود هر نوع بیماری بوده است در همین راستا در نهایت آمریکا پس از مذاکرات بسیار تصمیم به ترمیم روابط تجاری خود با آرژانتین در زمینه صادرات گوشت با کیفیت گرفته‌است.
«کاسامیکلا» طی سخنانش اظهار داشت که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های آرژانتینی آماده ارائه خدمات با ایمنی‌ها و شرایط تعیین شده ما هستند.
وی تصریح کرد که لغو این قانون در آمریکا علاوه بر آرژانتین شامل مکزیک و کانادا نیز می‌شود که پیش از این به توافقنامه تجارت آزاد در آمریکای شمالی پیوسته‌اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com