عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام های گیلانغرب آغاز شد

 عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام های گیلانغرب آغاز شد
دکتر حسین حیدری گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را پنج میلیارد و 700 میلیون ریال است و عملیات واکسیناسیون تب برفکی از امروز به مدت 45 روز توسط گروه هایی از کارشناسان دامپزشکی انجام می شود.
وی اظهار کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده بیش از 230 هزار راس دام سبک عشایر کوچرو نیز بتدریج با استقرار در مناطق قشلاقی گیلانغرب واکسینه می شوند.
وی اظهار داشت: مهمترین و اساسی ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی بکارگیری اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای است.
مدیر شبکه دامپزشکی گیلانغرب بیان کرد: جلوگیری از ورود دام آلوده و حامل ویروس به دامداری ها و یا دامپروری تولید شیر و گوشت، ضدعفونی وسایل نقلیه، رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای فردی و همچنین مجتمع های تولید شیر و گوشت از جمله اقدامات ضروری برای جلوگیری از آلودگی میکروبی بین انسان و دام است که باید به آن توجه شود.
حیدری از دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله از امورعشایری، جهاد کشاورزی، دهیاران و شوراهای اسلامی و مروجین بخش کشاورزی در دهستانها و بهورزان خواست تا در اطلاع رسانی مناسب به عشایر و دامداران دامپزشکی را در کمک به پوشش صد درصدی واکسیناسیون دام شهرستان یاری دهند.
به گفته این مقام مسئول گیلانغرب دارای بیش از 480 هزار راس دام سبک است که 230 هزار راس آن متعلق به عشایر کوچ رو است که سالانه پنج هزار تن گوشت قرمز، 10 هزار تن شیر و500 تن پشم در این شهرستان تولید می شود.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com