آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز در سبد دوم کالا

آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز در سبد دوم کالا
معاون بهبود امور تولیدات دامی گفت: اگر مسئولان تصمیم بگیرند، گوشت قرمز در سبد کالایی مرحله دوم عرضه شود، وزارت جهاد کشاورزی آمادگی تامین گوشت دارد.
حسن رکنی در پاسخ به اینکه آیا در مرحله دوم توزیع سبد کالا گوشت قرمز هم وجود دارد؟ گفت: با استعلامی که از شرکت پشتیبانی امور دام در مورد وضعیت ذخایر انجام شد، ذخایر کافی وجود دارد و وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین گوشت در سبد کالای مرحله دوم، اعلام آمادگی کرده است، اما تصمیم نهایی توزیع یا عدم توزیع با مسئولان مربوطه است.
معاون بهبود امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پیش از این هم در زمینه امکان تأمین مرغ و تخم‌مرغ در سبد کالایی مرحله دوم اعلام آمادگی شده است.
وی در پاسخ به وضعیت تولید تخم‌مرغ گفت: تولید تخم‌مرغ در این فصل به شکل خطی ادامه پیدا می‌کند و به دلیل داشتن مازاد تولید، صادرات آزاد و بدون محدودیت اعلام شده است و ظرفیت‌ مناسب تقاضا هم در کشورهای همسایه وجود دارد.
صادرات 1500 تن تخم مرغ
رکنی گفت: براساس آمارهای 10 روز پیش، در سال جاری 1500 تن صادرات تخم‌مرغ انجام شده است که با توجه به تعطیلی ابتدای سال، رقم مناسبی است.
وی ادامه داد: با گرم شدن هوا در فصل بهار نیز تولید سنتی تخم‌مرغ اضافه می‌شود و امیدواریم با انجام صادرات مناسب توسط تشکل‌ها تناسبی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.
رکنی گفت: صادرات تخم‌مرغ شرایط دشواری به لحاظ سختی جابه‌جایی دارد، اما به دلیل ظرفیت مناسب در کشورهای اطراف، امکان صادرات مناسب هست.
تولید ماهانه بیش از 10 هزار تن تخم مرغ مازاد نیاز
وی گفت: در شرایط کنونی ماهانه بیش از 10 هزار تن تخم‌مرغ مازاد در کشور وجود دارد که با برنامه ذخیره‌سازی مناسب در داخل و صادرات، به تنظیم عرضه و تقاضا کمک خواهیم کرد.
دلیل بالا رفتن قیمت خوراک دام و طیور
معاون بهبود امور تولیدات دامی در پاسخ به دلیل بالا رفتن قیمت خوراک دام از ابتدای سال گفت: افزایش قیمت خوراک دام و طیور شاید به دلیل وقفه در توزیع این نهاده در بخش خصوصی بود که با ثبت سفارش‌های جدیدی که انجام شده، قیمت در بازار تعدیل می‌شود و شرکت پشتیبانی امور دام نیز با تأمین نهاده به تعدیل قیمت کمک می‌کند.

 
نظرات شما
  •  

    رضا محمدی گفت : ۹۳/۰۲/۰۴

    از مطالب که ارایه میکنید ممنون بهتر است که در زمینه آینده صنعت مرغداری بخصوص با این تولید بالای اجداد ( ! ) که تازه این روزها عدم پاسخ گویی آنها چه در خدمات و تولید بالا با کارشناسان خبره مصاحبه بفرمایید من فکر میکنم که اطلاع رسانی در این بخش بسیار اهمیت دارد باز اط سایت شمت تشکر میکنم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com