آمادگی جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات در زمینه مرغداری، پرورش شترمرغ و دامداری

آمادگی جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات در زمینه مرغداری، پرورش شترمرغ و دامداری
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات در زمینه مرغداری، پرورش شترمرغ و دامداری آمادگی کامل دارد.
علی اوسط هاشمی در بازدید از روستای گراغه از توابع بخش نصرت‌آباد زاهدان در جمع مردم منطقه با بیان اینکه گراغه در مسیر وصل این استان به استان‌های خراسان جنوبی و کرمان واقع است، گفت: این منطقه از سرمایه کثیری برخوردار است و 20 درصد از سهم کل معادن استان در این بخش وجود دارد و بهره‌برداری از این ظرفیت مستلزم برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز برای ایجاد ثروت مضاعف است.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات در زمینه مرغداری، پرورش شترمرغ و دامداری آمادگی کامل دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین دولت در قبال هر هکتار زمین کشاورزی، هفت میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان منطقه برای بهبود شبکه آبیاری به منظور استفاده بهینه از منابع آبی پرداخت می‌کند.
وی تصریح کرد: منابع محدود آبی در حال حاضر ما را بر آن می‌دارد که با تغییر سبک آبیاری در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و به الگوی‌های جدیدی روی بیاوریم.
استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار با تاکید بر اینکه نصرت‌آباد دروازه ورودی استان سیستان و بلوچستان است، گفت: نصرت‌آباد باید به عنوان مقصدی بین راهی برای مسافرانی که از این مسیر تردد می‌کنند تعریف شده و امکانات لازم مانند مجتمع رفاهی بین راهی، پارک‌ها و فضاهای منطبق با شان میهمانان استان برای رفاه مردم و مسافران در آن تدبیر شود.
اوسط هاشمی با بیان اینکه نگاه کریمانه دولت به بخش بهداشت و درمان به اوج خود رسیده است، گفت: دولت در روزهای گذشته پنج هزار و 400 میلیارد تومان برای دوام سیاست بهداشت و درمان تصویب کرده و مناطق محروم و حاشیه‌نشین نیز مورد توجه دولت برای تاسیس مراکز درمان هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان در حال حاضر یک‌هزار و 200 تخت است که تا پایان سال آینده 670 تخت دیگر به آن اضافه می‌شود و از این تعداد 270 تخت در سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی همچنین وعده داد که حل مشکل مرکز بهداشت و درمان و سیل بند نصرت‌آباد در اولویت برنامه‌های مسئولان مربوطه در استان قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در پایان سفر به بخش نصرت‌آباد به همراه جمعی از مسئولان استان از مرکز پیشگیری، درمان و نگه‌داری معتادان در منطقه تل سیاه بازدید کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com