علت افزایش قیمت گوشت گوسفندی اعلام شد

علت افزایش قیمت گوشت گوسفندی اعلام شد
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران گفت: در سه هفته اخیر تقریبا به طور میانگین 3000 تومان به قیمت گوشت گوسفندی اضافه شده و در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه و بدون دنبه 31 هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت سال آینده ثبات داشته باشد.
علی‌اصغر ملکی اظهار کرد: تعداد دامی که برای امسال پیش بینی شده بود به اتمام رسیده و از طرفی با توجه به گرانی علوفه، بسیاری از دامداران دام های خود را فروختند که این امر باعث شد با کمبود دام مواجه شویم.
وی افزود: امسال تعداد زائران افزایش یافت و حدود یک میلیون و 500 هزار دام ذبح شد که همه این موارد دست به دست هم داد و منجر به کاهش دام شد.

گرانی علوفه و قاچاق دام، مهم ترین دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفند

ملکی یکی دیگر از موارد مهمی که به کمبود دام و افزایش قیمت آن دامن زد را بحث قاچاق عنوان کرد و گفت: این اقدام از مرزهای غربی کشور صورت می‌گیرد.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران در عین حال بیان کرد: حدود دو سالی بود که هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم ولی امسال با توجه به بحث اربعین حسینی، افزایش تعداد زائران و به دنبال آن قربانی کردن گوسفند و قاچاق دام شاهد افزایش قیمت بودیم.
وی همچنین با بیان اینکه حدود 900 واحد مجوز دار و دارای پروانه داریم، گفت: گوسفند مرغوب معمولا از منطقه دام‌خیز کردستان وارد می‌شود و نظارت های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com