اختصاص دو میلیارد تومان وام به اتحادیه میهن برای حذف مرغ‌های پیر

اختصاص دو میلیارد تومان وام به اتحادیه میهن برای حذف مرغ‌های پیر
تغییرات گاه و بی‌گاه قیمت مرغ نشان از نبود برنامه و مدیریت صحیح است که هرساله شاهد آن هستیم.
مدیرعامل صندوق حمایت از دام و طیور کشور امروز در گفتگو با(ایانا) با اعلام این خبر گفت: مشکلاتی که هرساله در بخش مرغ به‌وجود می‌آید، حاکی از آن است که برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت خاصی برای جوجه‌ریزی و سایر مسائل آن انجام نشده و تولیدات لحظه‌ای است.
مهدی پورثمر افزود: قرار بود برای افزایش رقابت‌پذیری صادرات تولیدکنندگان مرغ مبلغ 50 میلیارد تومان مطابق مصوبه‌ای به صندوق واریز شود که از این میزان تنها 10 میلیارد تومان آن تصویب شده و مابقی قرار است به‌صورت ذرت به این صندوق داده شود تا از محل فروش آن بتوانیم صندوق را از لحاظ اقتصادی قوی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که 40 اتحادیه عضو این صندوق هستند، مشکلات بی‌شماری وجود دارد که لازم است از طریق تأمین اعتبار از منابع مختلف قدرت را بالا ببریم.
پورثمر ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه حدود 44 سال است که فعالیت دارند، اما همچنان با مشکلاتی چون مازاد و کمبود جوجه دست به گریبان هستند.
وی تصریح کرد: این انجمن با تولید سه میلیون قطعه جوجه در سال کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر سالانه یک میلیارد قطعه جوجه‌ریزی می‌کنند، اما همیشه عدم توازن در عرضه و تقاضا وجود داشته و این مسئله باعث می‌شود که از ظرفیت‌ها به اندازه کافی استفاده نشود.
برنامه‌ریزی تولیدبه بخش خصوصی واگذار شود
مدیرعامل صندوق حمایت از دام و طیور کشور یادآور شد: سمفونی بالا و پایین رفتن قیمت‌ها همیشه وجود داشته و بدین‌ترتیب مشکلات بخش مرغ و بالا و پایین رفتن قیمت‌ها نیز دست به گریبان تولیدکنندگان بوده است.
پورثمر تأکید کرد: اگر تمامی تولیدکنندگان به زنجیره تولید وارد شوند، بدین‌ترتیب برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌شد تا بتوانیم آمار صحیحی از میزان جوجه‌ریزی و گوشتی که وارد بازار می‌شود، داشته باشیم.
وی اظهار داشت: تمامی کشورها برای ورود 100 قطعه جوجه نیز برنامه‌ریزی می‌کنند که چطور باید در بازار به فروش برسد، اما متأسفانه در کشور ما برخی از مؤلفه‌هایی که باید، در اختیار بخش خصوصی نیست و این دوگانگی باعث شده که نتوانیم یکپارچه برنامه‌ریزی کنیم.
پورثمر همچنین گفت: از آنجا که در استفاده از مواد اولیه وابسته به خارج هستیم، لازم است برنامه‌ریزی محکمی داشته باشیم و زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم تا این مشکلات به‌وجود نیاید.
وی در ادامه افزود: نیروی کارشناسی و پتانسیل‌های بالایی در کشور وجود دارد، اما لازم است ابزارها نیز در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا بدین‌ترتیب شاهد مشکلات این‌چنینی نباشیم.
مدیرعامل صندوق حمایت از دام و طیور کشور از اختصاص دو میلیارد تومان وام به اتحادیه میهن برای آغاز کار ذخیره‌سازی و حذف مرغ‌های پیر و چربی‌دار خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم که مرغداران با این مبلغ بتوانند بخشی از مشکلات را مرتفع کنند.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com