اجرای طرح مطالعاتی در زمینه تولید مرغ کشور

اجرای طرح مطالعاتی در زمینه تولید مرغ کشور
اجرای طرح مطالعاتی درزمینه تولید مرغ کشور در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل دفترطیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی دیشب در شهرکرد به ظرفیت بالای تولید گوشت مرغ در کشوراشاره کرد و افزود:این بخش در زمینه صادرات سهم مناسبی ازبازار را به خود اختصاص نداده و درایران با وجود اینکه سوخت واحدهای تولیدی و مرغداری ارزان تر از سوخت دیگر کشورها نظیر ترکیه است اما مرغ تولیدی کشور با هزینه بالاتری تولید و روانه بازار میشود.
رضا ترکاشوند افزود: وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی این مشکل با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران اجرای طرحی مطالعاتی درزمینه تولید مرغ کشور را در دستور کار قرارداده است.
وی افزود: دراین مطالعات زنجیره تولید کشورهای صادر کننده گوشت مرغ نظیر برزیل، ترکیه، آفریقای جنوبی ، تایلند و هلند بررسی و راهکارهای دستیابی به ساختارهای مناسب و نظام مند ارائه شد .
ترکاشوندگفت:براساس نتایج این مطالعه ضعف درصادرات گوشت مرغ ناشی از ساختار تولید نامناسب و ضعف ارتباط میان بخش های تولید و توزیع است .
به گفته وی نبود هماهنگی بین بخش های تولید و توزیع، حضور بیش ازحد واسطه ها، عدم ثبات و تعادل سوددهی عناصر زنجیره تولید، خارج شدن سود بالقوه از زنجیره و بهره وری پایین مانع از تحقق حداکثر ظرفیت این بخش شده است.
وی بیان داشت:در این طرح تحقیقاتی کشتارگاه ها، مزارع پرورش مرغ مادر و کارخانه خوراک دام و طیور به عنوان حلقه های اصلی و مزارع تولید مرغ گوشتی به عنوان محور مشارکت شناسایی شده است.
وی تشکیل کمیته راهبردی صنعت و کارگروه های مشورتی در وزارت جهاد کشاورزی را از اقدامات این وزارتخانه برای پیاده سازی نتایج این مطالعات عنوان کرد.

 
نظرات شما
  •  

    محمد رضا خدائی گفت : ۹۳/۰۶/۲۴

    با تشکر وبا احترام به حضور اقای ترکاشوند سوخت در هزینه تولید مرغ تنها 5-7درصد ارز هزینه را شامل می شود نهاده های تغذیه ای هستند که قیمت تولید را بالا می برد که در حدود 60-70درصد هزینه را شامل می شود وتازگی ها وجود کلکسیون بیماریها در کشور است که با هیچ دارویی وبرنامه واکسنی قابل کنترل نیست.پیشنهاد بنده این است تهیه برنامه انسجام تولید زنجیره ای را در این دولت اعتدال وامید.امیدوارم قرار بدهید که دست واسطه گران ودلالان از چرخه حذف شده تا کارنامه درخشان هم در پیشگاه خداوند وهموطنانمان باشد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com