اجرای طرح کاهش وزن و افزایش کیفیت مرغ گوشتی در استان بوشهر

اجرای طرح کاهش وزن و افزایش کیفیت مرغ گوشتی در استان بوشهر
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح ملی کاهش وزن مرغ گوشتی درمرغداری های این استان با هدف افزایش کیفیت گوشت مصرفی، بهینه کردن و افزایش صادرات این محصول به خارج کشور اجرا شد.
عبدالمحمد عوض زاده در بازدید از واحد مرغداری روستای بصری دشتستان افزود: در همه دنیا فرهنگ مصرف گوشت مرغ با کاهش وزن متداول است در صورتی که این امر در کشور ما وارونه بوده و وزن مرغ بسیار بالاست.
عوض زاده اضافه کرد: این موضوع باعث نبود بازار صادراتی برای مرغ گوشتی کشور در کشورهای همسایه شده است.
وی بیان کرد: چربی کمتر و لذیذ بودن گوشت مرغ با کاهش وزن آن در سنین پایین از مزایای این طرح است.
عوض زاده گفت: در استان بوشهر 225 واحد مرغداری صنعتی فعال وجود دارد و سالانه حدود 30 هزار تن گوشت مرغ تولید می کنند که در این استان و استانهای همجوار به مصرف می رسد.
وی یادآور شد: ظرفیت پرورش مرغ گوشتی استان شش میلیون و 500 هزار قطعه در هر دوران است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در فاز اول اجرای این طرح در وزن مرغ ها بین یک کیلو و 800 گرم تا دو کیلو و 200 گرم باشد که این طرح با نظارت و کنترل جهاد کشاورزی و دامپزشکی اجرایی شده است.
رئیس هیات مدیره تعاونی مرغداران استان بوشهر گفت: برای اجرای طرح کاهش وزن مرغ گوشتی در مرغداری های استان این تعاونی آمادگی همکاری لازم با سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی را دارد.
اردشیر بی نیاز افزود: این تعاونی ضمن هماهنگی با سازمانهای مربوطه و اطلاع رسانی لازم این طرح را در استان اجرایی کرده است.
وی بیان کرد: هم اکنون مجموع مرغداریهای استان بوشهر با سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، دوهزار میلیارد ریال گردش مالی و اشتغال زایی یکهزار و500 نفر بصورت مستقیم فعالیت می کنند.
بی نیاز، عمده مشکلات مرغداری های استان بوشهر را نقدینگی و گردش مالی دانست و خواستار همکاری مسئولان در ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این واحدها شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com