آغاز نخستین پروژه تولید ترکیب ژنتیکی جدید گوسفند گوشتی

آغاز نخستین پروژه تولید ترکیب ژنتیکی جدید گوسفند گوشتی
پروژه افزایش بهره وری با هدف اقتصادی نمودن حرفه پرورش گوسفند در سامانه پرورش غیر مرتعی از طریق افزایش چند قلوزایی بهبود صفات مادری کلید خورد.
تکلوی گفت: هدف از اجرای این پروژه افزایش بهره وری با هدف اقتصادی نمودن حرفه پرورش گوسفند در سامانه پرورش غیر مرتعی از طریق افزایش چند قلوزایی بهبود صفات مادری به ویژه افزایش تولیدشیر مورد نیاز بره ها و سرعت رشد و ضریب تبدیل مناسب تولید مثل در طول سال برای تحقق سه بار زایش در دو سال – بهبود کیفیت لاشه از طریق کاهش چربی و بهبود بازدهی وزن لاشه به وزن زنده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: این پروژه در واحدهای دامپروری بدون اتکا به مراتع اجرا می گردد و از آمیخته گری های بدون هدف و برنامه نیز جلوگیری به عمل می آید.
وی افزود: دراجرای این پروژه از گوسفند نژاد مغانی به عنوان گوسفند بومی پایه مادری استفاده شده است و از اسپرم گوسفندان نژادهای پر بازده و سنگین خارجی ( رومانف – پاکستانی ) به عنوان پایه پدری استفاده شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: اجرای این پروژه به صورت پنج ساله بوده و نسل های گوسفند به وجود آمده ناشی از اجرای این پروژه در سال پنجم وششم پس از تایید پتانسیل های تولید و ژنتیکی و اندازه موثر جمعیت مربوطه قابل توزیع خواهد بود و درنهایت با اجرای این پروژه، شاهد افزایش تولید گوشت قرمز گوسفندی خواهیم بود.

 
نظرات شما
  •  

    علی صفایی زاده گفت : ۹۳/۱۰/۱۲

    باسلام.لطفا فیلمهای اموزشی واقعی از خرید تا پرورش نهایی گوسفند راباتمام جزئیات نشان دهید تا جوانها راغب باشند برای این شغل پرسود حلال وپروتیین در کشور ارزان شود همچون در امریکا

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com