افزایش هفتگی قیمت گوشت/ ذبح بره ماده زیان بار است

افزایش هفتگی قیمت گوشت/ ذبح بره ماده زیان بار است
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: دلیل کمبود دام که منجر به افزایش بی رویه قیمت شده، صادرات دام است و از سویی دیگر، در سال جاری تعداد زیادی بره ماده را کشتار کردند که این از نظر ما قتل نفس است.
به گزارش راه دانا؛ علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره قیمت گوشت گوسفندی، اظهار کرد: قیمت گوشت گوسفندی هر هفته در حال افزایش است و افزایش قیمت در هفته جاری با هزار تومان آغاز شد.
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: بازار روند بسیار بدی دارد، دام در میادین خیلی کم است و همین موضوع باعث افزایش هفتگی یا روزانه قیمت گوشت گوسفند شده است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم افزایش قیمت همچنان ادامه داشته باشد، مگر اینکه دولت چاره‌ای بیاندیشد.
ذبح بره ماده قتل نفس است
وی در ادامه این مطلب اظهار کرد: دلیل کمبود دام که منجر به افزایش بی رویه قیمت شده، صادرات دام است و از سویی دیگر، در سال جاری تعداد زیادی بره ماده را کشتار کردند و این از نظر ما قتل نفس است.
ملکی ادامه داد: وقتی بره ماده را ذبح می‌کنند، دیگر زایمانی صورت نمی‌گیرد و بره‌ای نیست و این موضوع یکی از مواردی است که بسیار به صنعت دامداری و کشاوزی کشور ضربه زده است.
وی با بیان اینکه حدود سه تا چهار سال است که شرکت‌های متفاوت بره ماده کشتار می‌کنند، گفت: ما بارها روی این مسئله تاکید کرده‌ایم، ولی متاسفانه توجهی نمی‌شود و اگر اینچنین ادامه پیدا کند، پیامدهای بسیار بدی خواهد داشت.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار کرد: از جمله دلایل دیگر افزایش قیمت گوشت گوسفند، نزدیک شدن به فصل سرما، قرار گرفتن در ایام محرم، بخصوص تاسوعا و عاشورا  و اربعین حسینی که ذبح دام بیشتر می شود.
وی گفت: اکنون در فصل مدارس قرار داریم و خانواده‌ها غذاهای گرم و پروتئین‌دار برای بچه‌ها تهیه می‌کنند و تمامی مواردی که گفته شد دست به دست هم داده‌اند تا قیمت دائما در حال افزایش باشد.
دولت یا صادرات را کم کند یا واردات شود
ملکی اظهار کرد: پیشنهاد ما برای کاهش قیمت گوشت گوسفند این است که یا باید صادرات را کم کنند یا واردات انجام شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خاطرنشان کرد: شقه بدون دنبه را بین 31 تا 32 هزار و 500 تومان مغازه‌دار می‌خرد و با 12 درصد سود به مبلغ 35 تا 36 هزار تومان به مشتری عرضه می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com