افزایش قیمت لبنیات دست در جیب مردم کردن است

افزایش قیمت لبنیات دست در جیب مردم کردن است
دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به افزایش قیمت لبنیات در بازار مصرف تصریح کرد صنایع لبنی و دامداران گرد هم آمده و برای خروج از رکود تورمی بنگاههای تولیدی راه حلی عقلائی تر از ، دست بردن در جیب مصرف کنندگان ندارند.
به گزارش تسنیم، دبیر انجمن صنایع لبنی با صدور  اطاعیه ای از افزایش قیمت لبنیات در بازار مصرف  ابزار نگرانی کرد و این افزایش قیمت را راه حلی برای جبران هزینه های تولید از جیب مصرف کنندگان خواند.
در این اطلاعیه آمده است:
"در ماه مبارک رمضان خداوند متعال را شکر گزاریم که صنعت لبنیات آئینه ناکار آمدی نظام قیمت گذاری COST PLUS فعلی کشور شدکه ریشه در اندیشه و تفکر « مدیریت دولتی قیمت گذاری دستوری » تنظیم بازار دارد.
در این زمینه می توان به تفکر به نیابت از طرف بنگاههای تولیدی وتجاری تصمیم گیری و  بها ندادن به اهرم های قدرتمند نظام رقابت آزاد ، نادیده گرفتن اختیار و آگاهی مصرف کنندگان اشاره کرد.
در این شرایط ضعف روز افزون قدرت مالی بخش خصوصی و لاجرم توان اقتصادی خانوار منجرشده و نقش پدر خواندگی دولت مردان در نحوه تأمین کسب در آمد و پوشش هزینه خانوار را افزایش می دهد . نتیجه این امر صرف وقت تمام سال دولتمردان در جلسات تنظیم بازار شیر و ماست ، سیب زمینی و پیاز ، نان و میوه خانوار، و غفلت از وظایف اصلی برنامه ریزی و نظارت عالیه دولت بر بازار است . اثرات تفکر مدیریت دولت بر تنظیم بازار در صنایع لبنی در سال های اخیر  رسیدن شیر 2 تومانی به 1250 تومان بوده و در مقابل کاهش قدرت خرید خانواراست.
در این میان صنایع لبنی و دامداران نیز گرد هم آمده و برای خروج از رکود تورمی بنگاههای تولیدی راه حلی عقلائی تر از ، دست بردن در جیب مصرف کنندگان ندارند."
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com