افزایش قیمت خوراک دام و طیور در پی رشد نرخ رسمی دلار

افزایش قیمت خوراک دام  و طیور در پی رشد نرخ رسمی دلار
در حالی که قیمت خوراک دام و طیور تا 70 درصد در قیمت تمام شده محصولات پروتئینی نقش دارد، قیمت نهاده‌های دامی وارداتی در سال جاری بیشتر شده است که فعالان اقتصادی دلیل آن را بالا رفتن نرخ ارز رسمی عنوان می‌کنند.
از 5 فروردین امسال رشد قیمت نهاده‌های دامی در بازار آغاز شده و  حدود 5 درصد افزایش یافته است، فعالان اقتصادی می‌گویند: افزایش نرخ ارز رسمی باعث بالا رفتن قیمت نهاده دامی وارداتی شده است.
خوراک دام و طیور 70 درصد در قیمت تمام شده محصولات گوشت،‌مرغ و تخم مرغ موثر است.
بر اساس این گزارش،‌‌قیمت یک کیلو گرم جو وارداتی، هندی از بندر امام خمینی 910 تومان و فرانسه 935 تومان است.
قیمت ذرت وارداتی تحویلی در بندر امام خمینی از کشور برزیل و اوکراین نیز به کیلویی 1000 تومان رسیده است.
همچنین قیمت ذرت تحویلی بندر امیرآباد شمال از کشور روس کیلویی 1080 تومان، قیمت کنجاله سویا تحویلی از بندر امام از کشور هند 1815 تومان و برزیل 1960 تومان است.
کلزا تحویلی بندر امام از کشور هند 1380 تومان، کنجاله تخم پنبه تحویلی بندر بیله سوار از آذربایجان شوروی کیلویی 1390 تومان و گندم دامی تحویلی بندرامیرآباد از کشور روس 1020 تومان شده است.
افزایش قیمت خوراک دام و طیور از 5 فروردین
براساس این گزارش، افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار از 5 فروردین آغاز شده است به طوری که هر کیلوگرم ذرت از 930 تومان به 1000 تومان و کنجاله از 1820 تومان به 1860 تومان رسیده است.
فعالان بازار  دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی را بالا رفتن نرخ ارز رسمی کشور عنوان می‌کنند که از 2477 تومان سال گذشته به 2549 تومان رسیده است.
واردات نهاده‌های دامی از 7 کشور، هند، فرانسه، برزیل، اوکراین، روسیه، آذربایجان شوروی و قزاقستان انجام می‌شود که فرانسه اخیراً به فهرست کشورهای وارداتی اضافه شده است.
سالانه بیش از 7 میلیون تن نهاده‌های دامی وارد کشور می‌شود و در تولید پروتئین حیوانی گوشت، مرغ و تخم‌مرغ استفاده می‌شود.
وابستگی به واردات در سال‌های گذشته نوسانات مختلفی را در خوراک دام و طیور و به تبع آن نوسان قیمت بازار ایجاد کرده است.

 
نظرات شما
  •  

    kamran گفت : ۹۳/۰۱/۲۵

    من نمیدونم این بیانات گوهربار رو کی بیان میکنه و از کجا میاره؟احتمالا بندری که اینا ازش ذرت میخرن با واسه ما فرق میکنه؟ولی هرکی هست بسیار انسان فرهیخته ای هست و حتما شایسته سالاری بوده که مدیر شده و در مورد مسائل مهم اقتصادی نظر میده تا وضعیت ایرا ن که نه کل کائنات حل بشه فقط نمیدونم با این همه کمالات و هنری که از هر کدومش 10تا انگشت میباره این شوروی رو از کجا آورده.احتمالا شرایط 20سال پیش بیان فرمودند. موفقیت عالی پر فشار

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com