افزایش 70 تا 100 درصدی قیمت نهاده‌های دامی

افزایش 70 تا 100 درصدی قیمت نهاده‌های دامی
آقابابایی گفت: شایعه‌پردازان روند اضافه کردن روغن پالم به شیر و کارخانه‌های متخلف را از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی کنند زیرا تا کنون کارخانه‌ای معرفی نشده است.
علی آقا بابایی، دبیر انجمن صنفی کانون کارفرمایی اظهار داشت: شایعه‌پردازان روند اضافه کردن روغن پالم به شیر و کارخانه‌های متخلف را از سوی رسانه‌ها به مردم معرفی کنند زیرا تا کنون کارخانه‌ای به مردم معرفی نشده است.
وی در ادامه گفت: نهاده‌های دامی طی دو هفته اخیر افزایش 70 تا 100 درصدی تجربه کرده‌اند، به طور مثال سیلوی گندم از 250 به 520 تومان و سیلوی ذرت از 100 به 200 تومان افزایش یافته است و همه اقلام علوفه‌ای و خدمات مورد نیاز دامداران به همین صورت افزایش یافته است.
آقابابایی با بیان اینکه تولید شیر با قیمت 1100 تومان برای دامداران و تولیدکنندگان توجیح اقتصادی ندارد، تصریح کرد: قیمت شیر تا کنون تکان نخورده و مصوبه‌ 1440 تومانی هنوز به مرحله‌ اجرایی درنیامده است.
دبیر انجمن صنفی کانون کارفرمایی گاوداران با اشاره به آماردهی متفاوت در خصوص ظرفیت تولید شیر کشور در سال جاری گفت: معاونت امور دام و مرکز آمار به ترتیب تولید 8.2 و 6 میلیون در سال را برای افزایش شیر کشور پیش بینی کرده‌اند که امیدواریم دولتمردان با اجریی کردن افزایش این محصول گامی در جهت آشتی با دامداران و تولید کنندگان بردارند.
وی با اشاره به رقابت پذیری این صنعت با سایر کشورهای دنیا نیز گفت: به گفته‌ کارشناسان، صنعت شیر را می‌توان با کشورهای اروپا و آمریکای شمالی قیاس کرد زیرا این محصول به کشورهای اطراف قاچاق می‌شود.
آقابابایی در پایان یادآور شد: کشور همچنان رتبه اول تولید شیر در خاورمیانه را دارا است که امیدواریم شایعه پردازان با صحبت‌های خود قصد ضربه زدن به این صنعت را نداشته باشند.

 
نظرات شما
  •  

    نعمت شکرالهی گفت : ۹۳/۰۵/۲۸

    باگذشت2ماه ازمصوبه قیمت شیر هنوز قیمت شیر هیچگو نه تغیری نکرده بلکه این مصوبه به ضرر دامدار شده چون درمصوبه جدید جداول بار میکروبی تغییر کرده وصنایع شیر فقط جدول بار میکروبی راپذیرفته ودولت که قرار بود یارانه 190 تومانی بدهد 129 تومان یارانه اسفند را داد ایا تولید شیر توجیح اقتصادی دارد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com