افزایش 500 تومانی قیمت مرغ تنظیم بازاری

افزایش 500 تومانی قیمت مرغ تنظیم بازاری
رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور از افزایش 500 تومانی قیمت گوشت مرغ تنظیم بازاری در جلسه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مصوب این محصول کیلویی 7100 تومان است.
محمد یوسفی اظهار کرد: هفته گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد شرکت پشتیبانی امور دام نرخ خرید هر کیلوگرم گوشت مرغ تولید شده در خط یک (به صورت کامل تخلیه نشده) را از 6500 به 7000 تومان افزایش دهد که البته در این جلسه درباره تعیین تکلیف نرخ خرید گوشت مرغ تولید شده در خط دو که به صورت کامل تخلیه و پاک شده است مصوبه‌ای ابلاغ نشده و همچنان قیمت آن کیلویی 6650 تومان است اما مقرر شده بود در مصوبات آتی نرخ آن را به 7100 تومان افزایش دهند.
وی افزود: مرغداران به هیچ وجه تمایل ندارند قیمت محصولاتشان به گونه‌ای افزایش یابد که مردم توان خرید آن را نداشته باشند اما اگر قیمت تمام شده آن‌ها کاهش پیدا کند آن زمان می توان ادعا کرد که قیمت این محصول پروتئینی نیز نباید افزایش یابد.
رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور ادامه داد: گرچه قیمت خرید گوشت مرغ تنظیم بازاری توسط شرکت پشتیبانی امور دام با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش یافت اما قیمت این محصول در بازار هیچ تغییری نکرده چرا که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار حدود 6000 تومان است و هنوز خرید گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام آغاز نشده است.
به گفته یوسفی سهم مرغداران از قیمت 7000 تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ پاک شده تنظیم بازاری 4800 تا 5000 تومان است در حالی که این قیمت تنها باعث جلوگیری از زیان مرغداران می‌شود و سودی نصیب آن ها نمی‌شود.
وی اظهار کرد: در گذشته مرغداران اعلام خطر کرده بودند که اگر این وضعیت ادامه یابد تولید و بازار گوشت مرغ با مشکل مواجه می‌شود اما از آنجا که طی مدت گذشته هیچ فکری به حال مرغداران نشد هم اکنون شاهدیم تولید جوجه یک روزه کاهش یافته و مرغداران مرغ مادر، مرغ خود را به تدریج سمت کشتارگاه می‌فرستند که این باعث می‌شود در ادامه تولید گوشت مرغ کاهش یافته و قیمت آن در بازار افزایش یابد.
رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: در شرایطی که دهه‌هاست نوسانات بازار تولید و مصرف مرغ ادامه دارد و دولت‌ها از مهار آن موفقیت چندانی کسب نکرده‌اند بهتر است در شرایط کنونی ضمن حمایت از تشکل‌ها اختیار تنظیم بازار را به آن ها بسپارند تا خود فکری به حال این بازار کنند.

 
نظرات شما
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۳/۰۶/۱۱

    آقای یوسفی ریاضیات آسان است کشتار گاه به ازای هرتن مرغ زنده تحویل شده به کشتار گاه 700 کیلو مرغ منجمد شرین پک شده به سرد خانه پشتیبانی تحویل می دهد پس 7000 تومان ضربدر 0.7 میشود 4900 تومان که از آن هزینه کشتار و بسته بندی و حمل کم شود میماند چیزی حدود 4400 تا 4500 تومان برای مرغدار تو استان ما که اینجوره

    پاسخ...
  •  

    حسین ربیعی نیا گفت : ۹۳/۰۶/۱۲

    9ساله شدن itp راتبریک میگویم آرزو دارم مجموعه شما روزبه روز پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

    پاسخ...
  •  

    اسدالهي گفت : ۹۳/۰۶/۱۹

    مسئولين محترم . من بعنوان يك دامپزشك و مرغدار اعلام ميكنم كه شغل مرغداري با شرايط كنوني مقرون بصرفه نبوده بلكه بسيار زيان ده هست و مرغدار هم فوقش يكسال تحمل ضرر را دارد و بعدا مرغداريها تعطيل خواهد شد و مرغدار تا ابد كمر راست نخواهد كرد . خواهش ميكنم اقدامات لازم براي حمايت از اين قشر مصدوم را لحاظ فرماييد.در غير اينصورت در اينده نزديك مجبور به واردات مرغ بصورت انبوه خواهيد شد. من خودم به دليل ضرر هاي متوالي يكسال هست كه مرغداري را تعطيل كردم و از راه ديگري امرار معاش ميكنم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com