افزایش 10 درصدی صادرات محصولات دامی و لبنی به روسیه

افزایش 10 درصدی صادرات محصولات دامی و لبنی به روسیه
 رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه اعلام کرد: در سه ماهه اخیر صادرات محصولات ایرانی به روسیه 10 درصد افزایش داشته که این افزایش فقط شامل محصولات دامی و لبنی می‌شود، البته رقم قانع‌کننده‌ای نیست و رییس سازمان توسعه تجارت باید این موضوع را بررسی کند.
اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و روسیه بعد از برقراری پیمان‌ پولی دوجانبه بین دو کشور اظهار کرد: هنوز اتفاق جدی رخ نداده و قرار است از 20 تا 24 شهریور ماه، هیاتی برای مذاکرات به روسیه ببریم و امیدواریم مسائل را در زمینه پیمان پولی دو جانبه شفاف‌تر کنیم.
وی درباره وضعیت مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال جاری ادامه داد: به طور کلی صادرات‌مان به روسیه در سه ماهه اخیر نسبت به سه ماه قبلش10 درصد افزایش داشته است که این رقم قانع‌کننده نیست و رییس سازمان توسعه تجارت باید این موضوع را بررسی کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: در این مدت در بین اقلام مختلف صادراتی ایران به روسیه، فقط لبنیات و محصولات دامی افزایش صادرات داشته‌اند.
چندی پیش برای اولین بار به طور رسمی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی از بسته شدن چند پیمان پولی دو جانبه بین ایران و سه کشور روسیه، عراق و ترکیه خبر داد.
بر این اساس در شیوه برقراری پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه به منظور تسهیل در روابط تجاری، مبادلات با استفاده از پول‌های محلی انجام می‌شود؛ به این معنی که به جای استفاده از واحد پول واسطه که عمدتا دلار و یورو است، از پول کشورهای مبدأ و مقصد استفاده می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com