عاملین توزیع مرغ ساماندهی و تعیین صلاحیت می‌شوند

عاملین توزیع مرغ ساماندهی و تعیین صلاحیت می‌شوند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گزینش و تعیین صلاحیت عاملین توزیع مرغ را ضروری دانست و گفت:‌ سلامت کاری عاملین توزیع مرغ، نقش بسزایی در ساماندهی این بازار در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
جعفر گوهرگانی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست تنظیم بازار این استان بعد از محول شدن رسالت تامین و توزیع مواد غذایی کشاورزی و تنظیم بازار به سازمان جهاد کشاورزی، با دعوت از دست‌اندرکاران تولید و توزیع مرغ، سیاست‌ها و رویکردهای جدید این سازمان را در حوزه مرغ و طیور تبیین و اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آمادگی این سازمان در انجام مسئولیت جدید، افزود:‌ بدون شک توان تخصصی این سازمان در تنظیم بازار و ساماندهی تولید در کنار همدلی و وحدت‌رویه می‌تواند موفقیت جهاد کشاورزی را در این رسالت جدید و مهم تضمین کند.
وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار همه تصمیم‌گیرندگان چرخه تولید دور یک میز جمع شدند و به فکر تنظیم و ساماندهی تولیدات کشاورزی در همه مراحل تولید تا مصرف هستند، ابراز داشت: این اتفاق مبارکی است که کاملا منطقی بوده، چرا که وقتی یک وزارتخانه دانش تولید یک محصول را دارد، بهتر است فرآوری، نظارت و فرآیندهای بعد از تولید نیز با همان وزارتخانه باشد.
راهکارهای ساماندهی بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد
گوهرگانی در این نشست که با حضور مرغداران، مسئولان کشتارگاه، دامپزشکی، تعاون روستایی، شرکت پشتیبانی دام و اتحادیه مرغداران برگزار شد، تاکید کرد:‌ اولویت و رویکرد اصلی ما حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و به طور کلی چرخه تولید است.
وی ادامه داد: افزایش شیفت کاری کشتارگاه معصومی به 24 ساعت، محدودیت خرید مرغ از خارج استان در کشتارگاه‌ها و همکاری و مساعدت شرکت پشتیبانی دام در خرید تولیدات مرغ بالاتر از وزن استاندارد در زمینه سامان دادن به بازار مرغ در این استان موثر است.
وی از اتحادیه مرغداران خواست تا با جدیت و به صورت عملی وارد بازار تولید و توزیع مرغ شود و به صورت عملی از مرغداران و تولیدکنندگان حمایت کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، از اتحادیه مرغداران این استان خواست تا حداقل 5 درصد تولید مرغ و تخم‌مرغ این استان را خریداری و توزیع کند تا این اتحادیه با برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد، در یک گام عملی از مرغداران حمایت کند و از حالت شعاری خارج شود.
عاملین توزیع مرغ ساماندهی و تعیین صلاحیت می‌شوند
گوهرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گزینش و تعیین صلاحیت عاملین توزیع مرغ را ضروری دانست و گفت:‌سلامت کاری عاملین توزیع مرغ، نقش بسزایی در ساماندهی این بازار در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی تاکید کرد: همه عاملین و فعالان عرصه توزیع شناسایی شوند تا با ساماندهی آن‌ها بتوانیم به جای ایفای نقش دلالی، از آن‌ها به عنوان بازوان این سازمان در تنظیم و ساماندهی بازار بهره بگیریم.
گوهرگانی با بیان اینکه تمدید عاملیت، لغو مجوز، توصیه، تذکر و آموزش در ساماندهی عاملین توزیع در دستور کار این سازمان است، یادآور شد: دامپزشکی از امروز نقش حاکمیتی و نظارتی خود را در ورود و خروج مرغ در این استان با جدیدت بیشتری در دستور کار قرار دهد، چرا که سلامت مردم و حمایت از تولیدکنندگان داخلی موضوعات قابل اغماضی نیستند.
ظلم آشکار به تولیدکنندگان مرغ استان
گوهرگانی گفت: این واقعا ظلم آشکاری به مرغداران ماست که با هزاران زحمت به امر تولید می‌پردازند، ولی در کشتارگاه‌های ما مرغ سایر استان‌ها کشتار شود؛ بدون شک در این صورت مرغدار ما راهی ندارد جز اینکه مرغ خود را به صورت زنده به مردم عرضه کند که به طور جدی سلامت مردم را تهدید می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تا یک قطعه مرغ در این استان تولید می‌شود، هیچ بهانه‌ای پذیرفته نخواهد شد که به عنوان مثال مرغ تولیدی مرغداران سی‌سختی روی دست آنها بماند و در کشتارگاه‌های ما مرغ استان فارس کشتار شود و بازار ما از تولیدات سایر استان‌ها پر باشد.
گوهرگانی تاکید کرد: از کشتارگاه‌ها در این گام‌های نخستین انتظار داریم که با همکاری و همدلی، تدریجا کشتار مرغ‌های خارج از استان را محدود و به صفر برسانند.
وی، آموزش مرغداران به رعایت اصول فنی و تولید مرغ با وزن‌های استاندارد را از وظایف اتحادیه مرغداران دانست و بیان کرد: این جلسات هر 15 روز یکبار برگزار می‌شود تا عملکرد مدیران مختلف سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه رصد شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اتحادیه مرغداران برای ورود به میدان تولید و توزیع مرغ از حالت شعاری خارج شود و به فکر عمل باشد.
در این نشست، مرغداران و مسئولان 2 کشتارگاه فعال این استان دیدگاه‌های خود را با رئیس سازمان جهاد کشاورزی در میان گذاشتند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com