اعلام اولویت های صادراتی گوشت مرغ، تخم مرغ و آبزیان به اقلیم کردستان عراق

اعلام اولویت های صادراتی گوشت مرغ، تخم مرغ و آبزیان به اقلیم کردستان عراق
رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان اعلام کرد: انجام هرچه سریعتر مفاد تفاهم‌نامه‌ کردستان و استان سلیمانیه عراق، گسترش مبادلات کشاورزی را افزایش خواهد داد.
کریم ذوالفقاری در نشستی با تاکید بر اجرای مفاد تفاهم این اظهار کرد: لغو ممنوعیت محصولات کشاورزی از طرف اقلیم کردستان و اعلام تعرفه مربوطه در سال و جایگزین تعرفه به جای ممنوعیت، اعلام هرگونه تغییر در تعرفه‌ها حداقل دو هفته قبل، صادرات کالا و محصولات کشاورزی ضمن داشتن کیفیت لازم در بسته‌بندی‌‍‌های مناسب با درج تاریخ‌های تولید و انقضا به صورت لیزری با گواهی مبدا بهداشتی، صادرات گوشت مرغ تازه برای اقلیم در صورت داشتن گواهی مبدا و گواهی تایید بهداشتی در مدت زمان تعیین شده از مفاد این تفاهم‌نامه است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان این که صادرات تخم‌مرغ به اقلیم کردستان مشروط به داشتن گواهی‌های پزشکی از تاریخ تولید تا مصرف و درج تاریخ مصرف بلامانع است، ادامه داد: صادرات نهال، کمپوست، قارچ، سیب‌زمینی به کردستان مشروط به دارا بودن گواهی‌های تعیین شده، صادرات دام زنده به اقلیم با قرنطینه‌های 30 روزه از مزارع و دامداری‌های مشخص شده و دارا بودن گواهی مبدا، صادرات گوشت قرمز فرِش تا 5 روز و گوشت وکیوم شده با مهلت 10 روزه به شرط داشتن گواهی‌های مربوطه و رعایت زمان مصرف به اقلیم کردستان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است .
ذوالفقاری ضمن اشاره به ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه به اقلیم کردستان گفت: با توجه به تولید جوجه یک روزه در کردستان عراق برای تقویت این بخش صادرات جوجه یک روزه به اقلیم کردستان ممنوع است و انتظار می‌رود که طرفین در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند اما ترانزیت آن به سایر نقاط آزاد است.
وی صادرات انواع خوراک دام و طیور و آبزیان با صدور گواهی‌ نامه‌های مشخص را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: صادرات گاو شیری آبستن، صادرات ماهی های زینتی و خوراکی، صادرات گل، نشاء تحت نظر سازمان حفظ نباتات، صادرات انواع کود شیمیایی و آلی مشروط به داشتن گواهی‌نامه‌های لازم آزاد است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ما آمادگی داریم در هر حوزه کشاورزی مردم اقلیم را برای رسیدن به خودکفایی آموزش دهیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com