اعلام آمادگی اتحادیه دامداران ایران برای تنظیم بازار گوشت کشور

اعلام آمادگی اتحادیه دامداران ایران برای تنظیم بازار گوشت کشور
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در نشست مشترک تعاون روستایی با مطبوعات تخصصی حوزه کشاورزی از آمادگی و توانایی اتحادیه دامداران ایران برای تنظیم بازار گوشت کشور خبر داد.
سعید سلطانی سروستانی در حاشیه نشست مشترک و ماهانه تعاون روستایی با اتحادیه های تخصصی بخش که نخستین مورد آن شامل حال این اتحادیه بود، اعلام کرد: شبکه تعاونی های کشاورزی اتحادیه دامداران ایران در 32 استان و 361 شهرستان با تعداد یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار عضو بزرگ ترین تشکل تولیدی در صنعت کشاورزی و حتی کشور است که بیش از 95 درصد فعالیت های خود اعم از تقلیح مصنوعی، رکورد گیری، ثبت مشخصات، آزمایشگاه تست بارمیکروبی شیر، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی را به صورت درون سازمانی و بدون نیاز به کمک های دولتی انجام می دهد.
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با بیان این که اتحادیه یاد شده قادر به تامین شیر خام کارخانجات لبنی سراسر کشور در هر شرایطی است و در سال گذشته نیز با رصد کردن بازار و شناسایی عوامل محدود کننده تولید شیر توانست در شریط اقتصادی وخیم شیر مورد نیاز کشور را تامین کند،افزود: یکی از عوامل کاهش میزان شیر دهی دام، تب سه روزه است، اما به رغم تحریم از سوی آمریکا و استرلیا و با کمک یکی از شرکت های خصوصی موفق به واردات این واکسن از کشور ژاپن شدیم و از این بحران عبور کردیم.
بنابراین گزارش، در ادامه نشست یاد شده وی به توزیع یارانه شیر خام دامداران اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود دو هزار میلیارد ریال یارانه 190 تومانی شیر در بین دامداران به صورت نقدی توزیع شده که البته هنوز یک هزار میلیارد ریال آن باقی مانده است، اما در مجموع دامداران ترجیح می دهند به جای توزیع یارانه نقدی، یارانه را کاربردی تر یعنی به صورت علوفه دریافت نمایند.
به گفته وی، دامداران بدون نیاز به یک ریال یارانه قادر به اداره خود هستند و فقط بعضی قوانین و موانع اداری باید برداشته شود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با بیان این که اگر قرار است صادرات انجام شود، باید این کار هدفمند صورت پذیرد، گفت: هم اکنون گوسفند ایرانی در منطقه ارزش 1.6 برابری نسبت به سایر گوسفندها دارد که این امر در صادرات باید در نظر گرفته شود.
سلطانی اظهار داشت: هم اکنون 10 درصد گوشت مورد نیاز کشور از منابع خارجی تامین می شود که اگر در کشور قانون افزایش بهره داری اجرا شود، می توانیم گوشت مورد نیاز کشور را تامین کنیم.
به گفته وی هم اکنون وزن لاشه گوسفندی در کشور 17 کیلو است که در برخی نژادها حتی تا 35 کیلو گرم هم می رسد و با اصلاح بهره وری می توان به استقلال در زمینه تامین گوشت مورد نیاز کشور رسید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com