60 هزار راس دام از نهاوند به اقلیم کردستان عراق صادر می شود

60 هزار راس دام از نهاوند به اقلیم کردستان عراق صادر می شود
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند گفت: بر اساس قرار داد شرکت تعاونی 'آناهیتا' نهاوند با شرکت تعاونی 'توفیق محمد عزیز' از اقلیم کردستان عراق 60 هزار راس دام سبک و سنگین طی یک سال به این منطقه صادر می شود.
'فرهاد جهانیان' افزود: این قرار داد به ارزش 42 میلیون دلار در همایش فرصتهای سرمایه گذاری استان بین این دو شرکت به مدت یک سال منعقد گردید و مقرر شد بر اساس آن طی این مدت 10 هزار راس گاو گوشتی و 50 هزار راس گوسفند به این منطقه صادر شود.
وی افزود: همچنین به منظور توسعه صادرات و مناسبات فی مابین با شرکت مذکور قرار است که از شرکت طرف قرار داد دعوت شود که در آینده بازدیدی از نهاوند داشته باشند و در صورت جلب نظر آنان قرار داد صادرات لبنیات با آنان نیز منعقد گردد.
قابل ذکر است که همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری استان همدان با حضور 500 نفر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اواخر هفته گذشته به مدت دو روز در شهر همدان برگزار شد.
شهرستان نهاوند به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و آب فراوان از موقعیت ممتازی در زمینه کشاورزی و دامداری و تولید محصولات لبنی برخوردار است به طوری که سالانه هزاران تن محصولات لبنی و کشاورزی تولید شده در این شهرستان وارد بازار مصرف داخلی و خارجی می کند.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری استان همدان قرار دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com