50 درصد تولیدات ماکیان یزد به سایر استانهای کشور صادر می شود

50 درصد تولیدات ماکیان یزد به سایر استانهای کشور صادر می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: 50 درصد محصولات تولیدی ماکیان مازاد بر مصرف این استان به سایر استانهای کشور صادر می شود.
نادر سیلم در ابرکوه اظهار کرد: استان یزد شرایط آب و هوایی مطلوبی برای تولید ماکیان دارد و سالیانه 77 هزار تن محصولات ماکیان شامل مرغ، تخم مرغ و بلدرچین تولید می شود.
وی بابیان اینکه استان یزد مقام نخست تولید گوشت بلدرچین در کشور را به خود اختصاص داده است افزود: دوهزار و 600 تن یعنی 70درصد گوشت بلدرچین کشور در استان یزد تولید می شود که 60 درصد گوشت تولیدی مازاد برمصرف به دیگر نقاط کشور صادر می شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: سالانه 56 هزار تن گوشت مرغ از 960 واحد مرغداری دراستان یزد تولید می شود که بیشترین واحد پرورش مرغ در اردکان و بیشترین تولید گوشت مرغ در شهرستان تفت بخاطرشرایط آب و هوائی است.
سلیم یادآورشد: ظرفیت جوجه ریزی دراستان یزد در هر دوره بیش از 50 میلیون قطعه است، اما فقط درسال 28 تا 30 میلیون قطعه پرورش داده می شود.
وی همچنین از تولید 320هزارتن تولیدات دامی درسال گذشته خبرداد و تصریح کرد: این میزان نسبت به تولید سال 93 بیش از30هزار تن افزایش داشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com