170 میلیارد تومان برای کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر کشور

170 میلیارد تومان برای کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور از اختصاص 170میلیارد تومان برای کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر کشور خبر داد .
آقای قندالی در بازدید از عشایر منطقه تنگ سرخ بویراحمد با اعلام این خبر گفت: این میزان اعتبار به منظور افزایش بهره وری و ایجاد زنجیره تولید گوشت قرمز در بین عشایر کشور اختصاص یافته است .
وی افزود‌: از این میزان کل اعتبار اختصاص یافته حدود 8 میلیارد تومان آن سهم عشایر کهگیلویه و بویراحمد است .
آقای قندالی همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر 23 میلیارد و 800 میلیون تومان برای تامین آب و علوفه عشایر سلسله جبال البرز از سوی دولت در امسال خبر داد .
وی افوزد: از این میزان اعبتار 620 میلیون تومان به عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده می شود .
رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه در شش ماه اول امسال بالغ بر 700 میلیون متر مکعب آب شرب به مناطق عشایری کشور از طریق تانکر آبرسانی شده است گفت: تا کنون 85 درصد مناطق عشایر کشور تامین آب شده و از نعمت آب اشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند .
آقای قندالی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تا کنون 56 هزار کیلومتر در کشور جاده عشایری در مناطق صعب العبور و سخت گذر ایجاد شده است افزود: بالای نود درصد راه دسترسی به مناطق عشایر کشور وجود دارد .
وی جایگزینی انرژی خورشیدی به جای سوخت های فسیلی را با هدف جلوگیری از تخریب مراتع و جنگلها و حفاظت از محیط زیست و مرتف کردن مشکلات عشایر را از دیگر برنامه های و سیاستهای کاری این سازمان برشمرد و گفت: قرار است پنجاه درصد هزینه را دولت و مابقی را عشایر پرداخت کنند .
رئیس سازمان امور عشایر کشور همچنین از در نظر گرفتن 20 هزار تن سبوس بصورت ماهانه برای دامهای عشایر و ده و نیم کیلوگرم آرد به ازای هر نفر در ماه برای خانوراهای عشایری کشور خبر داد .
وی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های بالای عشایر کشور در زمینه های مختلف ،عشایر را از مولدان چرخه تولید و اقتصاد کشور برشمرد و گفت: تولید بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات دامی و زارعی ، 35 درصد محصولات صنایع دستی و 20 درصد محصولات گوشت قرمز در کشور خود گواه این مدعاست .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com