16 درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در واحدهای فاقد پروانه تولید می شود

16 درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در واحدهای فاقد پروانه تولید می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 16 درصد تولید گوشت مرغ این استان در واحدهای فاقد پروانه انجام می شود.
حسین صفرپور افزود: پارسال 127 هزار تن گوشت در این استان تولید شد که از این میزان 16 درصد و معادل حدود 19 هزار تن در واحدهای فاقد پروانه تولید شده است.
وی گفت: هم اکنون حدود 500 واحد مرغداری فاقد پروانه در این استان وجود دارد که پیگیری برای ساماندهی این واحدها انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: تاکنون پنج تا شش درصد از این تعداد ساماندهی شده و مابقی هم باید از این وضعیت خارج شده و با مجوز و پروانه ادامه فعالیت دهند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری انجام شده در این واحدها، گفت: تلاش کرده ایم این واحدها تا حد امکان پروانه دریافت کنند و تعدادی از واحدهای کوچکتر را نیز تجمیع می کنیم.
صفرپور ادامه داد: هم اکنون یک هزار و 320 واحد مرغداری دارای پروانه با ظرفیت تولیدی 110 هزار قطعه در این استان وجود دارد که سالانه 80 میلیون قطعه جوجه ریزی می کنند.
وی افزود: همچنین با بهره برداری از مرغداری های در دست احداث خراسان رضوی در آینده ای نزدیک 5/1 میلیون قطعه به ظرفیت تولید مرغ در این استان افزوده می شود.
به گفته وی تاکنون نیمی از این ظرفیت وارد مدار شده و مابقی هم طی چند ماه آینده به این ظرفیت افزوده می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com