127 واحد پرورش مرغ گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

127 واحد پرورش مرغ گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 127 واحد پرورش مرغ گوشتی در این استان وجود دارد.
محمد‌جعفر طالبیان‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 127 واحد پرورش مرغ گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 95 واحد فعال و 32 واحد راکد و غیرفعال است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پنج ماهه سال جاری بیش از یک میلیون قطعه مرغ گوشتی در این استان پرورش داده شد، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از چهار میلیون قطعه مرغ گوشتی در واحدهای فعال کهگیلویه و بویراحمد پرورش داده شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 450 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در واحدهای فعال پرورش داده می‌شود، عنوان کرد: برای توسعه کمی واحدهای پرورش مرغ گوشتی در سطح شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد 96 پروانه تاسیس مرغ گوشتی به ظرفیت اسمی تولید بیش از دو میلیون قطعه مرغ گوشتی مجوز داده شده است.
این مسئول گفت: در صورت به بهره‌برداری رسیدن تعداد 96 واحد پرورش مرغ گوشتی که مجوز آن داده شده است توان تولید بیش از 14 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ ایجاد خواهد شد.
طالبیان‌پور افزود: تجهیز و بهسازی واحدهای مرغ‌داری گوشتی موجود متناسب با فن‌آوری روز دنیا و هم‌چنین بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای مزبور در راستای قانون هدفمندی یارانه‌ها از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه کیفی واحدهای پرورش مرغ است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نوسانات قیمت نهاد‌ه‌ها شامل جوجه، دان و دارو، کمبود نقدینگی، وجود واسطه‌ها و دلالان سودجو مهمترین مشکلات پیش‌رو در صنعت مرغ‌داری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی خاطرنشان کرد: فعال شدن موثر اتحادیه و تعاونی‌های مرغداری با همکاری مناسب تولیدکنندگان و اجرای شبکه گاز رسانی به واحدهای مرغ‌داری از برنامه‌های مد‌نظر است که در صورت اجرایی شدن بسیاری از مشکلات واحدهای پرورش مرغ گوشتی رفع خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com