تولیدات کشاورزی و مرغداری سوریه به نصف کاهش یافته !

تولیدات کشاورزی و مرغداری سوریه به نصف کاهش یافته !
بارش باران در سوریه منجربه بهبود تولیدات گندم شده ، اما بهای مواد غذایی همچنان به طرز چشمگیری بالاتر از سال گذشته است و بخش دام نیز به شدت متأثر و آسیب دیده از درگیریهاست. 
انتظار می رود که در سال 2015 میلادی، محصول گندم سوریه به دلیل بارش های مطلوب باران بهتر از سال 2014 باشد ولی در مجموع محصولات کشاورزی سال، بهبودی صورت نمی گیرد. طبق آمارهای سازمان فائو، در مجموع 8 / 9 میلیون نفر در سوریه از فقر غذایی رنج میبرند که از این تعداد 8 / 6 نفر فقر غذایی شدید دارند و نیازمند امدادهای خارجی هستند. {tor_sutitle}خش مرغداری نیز که معمولا بیشترین سهم را در تأمین پروتئین مردم این کشور تأمین می کرد با 50 درصد کاهش در تولیدات مواجه است{/tor_sutitle}
طبق گزارشات فائو ، درگیریها همچنان در مختل کردن فعالیت های کشاورزی و بازار تولیدات غذایی سوریه ادامه دارند. مدیر دابر? اورژانسی و توانبخشی فائو اذعان داشت : علیرغم بهبود در برداشت محصول سوریه که به دنبال بارش مساعد باران به وجود آمد اما تداوم درگیریها منجر به نابودی صنعت کشاورزی این کشور خواهد شد. 
در حال حاضر موانعی همچون کمبود سوخت ، نیروی کار و نیازهای اولیه کشاورزی مثل بذر و کود ، گران بودن نهاده ها و بی کیفیت بودن آنها به همراه وارد شدن آسیب و خسارت به مزارع و تجهیزات کشاورزی در سر راه آنها قرار دارد.
از آغاز درگیریها ، تولیدات دامی بیشترین لطمه را دیده است. این بخش که زمانی بیشترین سهم را در اقتصاد داخلی این کشور و حتی بازرگانی خارجی آن داشت اکنون با 30 درصد کاهش در بخش گاو و گوساله و 40 درصد افت در بخش گوسفند و بز داشته ؛ ضمن آنکه بخش مرغداری نیز که معمولا بیشترین سهم را در تأمین پروتئین مردم این کشور تأمین می کرد با 50 درصد کاهش در تولیدات مواجه است. این گزارش همچنین حاکیست بخش دامپزشکی این کشور نیز فاقد واکسن و داروهای مورد نیاز معمول است. 
تولیدات گندم در سال 2015 میلادی، با برآورد 445 / 2 میلیون تن اگرچه بسیار بهتر از سال گذشته است که این کشور دچار خشکسالی هم شده بود ، اما هنوز هم 40 درصد پایین تر از سطح برداشت گندم در زمان پیش از درگیریهاست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com