تولید ذرت آرژانتین کاهش می‌یابد

تولید ذرت آرژانتین کاهش می‌یابد
با افزایش مشکلات اقتصادی کشاورزان آرژانتین تولید ذرت آرژانتین کاهش می‌یابد
وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی اعلام کرده است صادرات ذرت آرژانتین می‌تواند طی سال زراعی آتی تا یک سوم کاهش یابد. آمریکایی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند افزایش مشکلات مالی کشاورزان آرژانتینی می‌تواند کشت ذرت دراین کشور را تضعیف کند.
به گزارش وزارت کشاورزی آمریکا واحد بوئنوس آیرس (پایتخت آرژانتین)، در حالی که کشت ذرت در آرژانتین طی سال زراعی 15-2014 در مرحله دوم قرار دارد و میزان برداشت این محصول به دلیل شرایط آب‌و‌هوایی خوب بسیار بیشتر از انتظار‌ها بوده است اما چشم‌انداز تولید در سال آتی که ازماه آینده آغار می‌شود به دلیل افزایش مشکلات مالی کشاورزان چندان مناسب نیست.
در این گزارش آمده است: به طورکلی در سال زراعی 15-2014 وضعیت برداشت محصول بسیار خوب بوده اما در بسیاری از موارد این محصولات با سود اقتصادی همراه نبوده است. در این گزارش مشکلات فراوانی که کشاورزان آرژانتینی با آن دست‌ به گریبان هستند در کنار کاهش قیمت جهانی محصولات از دلایل این امر عنوان شده است.
دفتر بوئنوس آیرس وزارت کشاروزی آمریکا اعلام کرده است: مشکلاتی از قبیل تورم بسیار بالا که هزینه‌های تولید را افزایش داده است، تعرفه بسیار بالای صادرات همچنین هزینه‌های بسیار بالای حمل‌ونقل در داخل آرژانتین از جمله مشکلاتی است که کشاروزان آرژانتینی را در گیر کرده است.
این گزارش می‌گوید: در واقع کشت تمام محصولات کشاروزی در آرژانتین بازده اقتصادی منفی داشته است، اما در این میان به نظر می‌رسد رویگردان شدن کشاورزان از کشت ذرت به دلیل نیاز بالا به کود، افزایش هزینه تولید وکنترل صادرات این محصول توسط دولت منجر شده است که کشت این محصول از واردات آن پر هزینه‌‌تر شود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com