تقویت بازار جهانی مرغداری

 تقویت بازار جهانی مرغداری
طبق گزارشات رسانه های خبری ، تحریمات روسیه دخالتی در قیمت های بازار مرغداری جهان نداشته است. 
در حالیکه قیمت های رقابتی در بازار انواع گوشت رو به افزایش است ، عرضۀ گوشت مرغ در جهان نسبتا محدود شده است و زمینه ساز سوددهی خوبی برای مرغداران به وجود آورده است ؛ به ویژه آنکه انتظار می رود کاهش بیشتری در بهای دانه های خوراکی در سال 2015 میلادی به وجود آید. 
به گفتۀ یکی از کارشناسان : "چشم انداز جهانی صنعت مرغداری در نیمۀ دوم سال 2014 میلادی خوش بینانه است . انتظار می رود قیمت گوشت سفید بالا باشد درحالیکه گوشت قرمز تحت فشار و تأثیر عوامل متعدد باشد. " 
به غیر از روسیه ، افریقای جنوبی نیز با اعمال محدودیت های جدید در زمینه معاملات جهانی مرغداری مشکل ساز بوده است . در نهایت، برندگان این ماجرا برزیل ، به همراه تولید کنندگان داخلی روسیه و افریقای جنوبی هستند که شاهد رشد جزئی سود و بازدهی خواهند بود.
صادر کنندگان ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا نیز ناگزیرند که مقاصد جایگزینی برای صادرات پیدا کنند و ضمن آنکه این امر بر روی قیمت ها اثرگذار خواهد بود، تأثیر چشمگیری بر روی مرغداری داخلی نخواهد داشت . 
ایالات متحده : با عرضۀ گوشت مرغ مناسب و مقتضی شرایط بازار متعادل است و برآورد می شود رشد تولید مرغ در سال 2015 میلادی 3% خواهد بود.
برزیل : در حال حاضر چشم اندازها در رابطه با صادرات مثبت است اگر چه  بازار مرغداری داخلی فعلا تحت تأثیر کاهش تقاضای مصرف کنندگان داخلی بوده است .
اتحادیۀ اروپا : به دنبال افزایش تقاضا و عرضۀ محدود ، بازار مرغداری نسبتاً قوی بوده و چشم اندازها در خصوص بازار اتحادیۀ اروپا مثبت بوده است . 
چین : تولید کنندگان داخلی نگرانی هایی در رابطه با انفولانزای طیور و جبران تلفات دارند و در چند ماه آتی، صعود قیمت گوشت خوک در این کشور منجر به تقویت بازار مرغداری خواهد شد . 
کشورهای آسیایی : ژاپن با ذخایر پایین چشم انداز مطلوبی برای خود رقم نمی زند . از سوی دیگر با افزایش تقاضا بازار خوبی برای مرغداری تایلند ایجاد کرده است . همچنین در هند نیز یک بهبود جزئی به چشم می خورد.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com