تقدیر سازمان فائو از دستاوردهای هند در زمینۀ کشاورزی

تقدیر سازمان فائو از دستاوردهای هند در زمینۀ کشاورزی
آقای Jose Graziano da Silva مدیر کل سازمان خوار و بار (فائو) ، در روز 8 سپتامبر (17 شهریور) با وزیر کشاورزی هند آقای Radha Mohan Singh دیدار داشت . 
در این دیدار آقای Silva از دستاوردهای بزرگ هند در چند سال اخیر قدردانی کرد. در این سال ها هند نه تنها در زمینۀ تولیدات غذایی به خوداکتفایی رسیده بلکه در زمینۀ کشاورزی ، لبنیات ، تولید شیر ، شیلات ، مدیریت برداشت محصولات کشاورزی نیز بسیار دستاوردهای بزرگی داشته است . 
وزیر کشاورزی هند آقای Singh عنوان داشت : امروزه ، هند بیش از 260 میلیون تن غلات خوراکی ، 269 میلیون تن محصولات کشاورزی و 132 میلیون تن شیر تولید می کند . 
با توجه به اینکه  7 / 13 درصد درآمد خالص مردم کشور از این راه است و 22 درصد غالب جمعیت کشور به این شغل مشغولند کشاورزی در هند از مشاغل اصلی محسوب می گردد. همچنین سرمایه گذاری در این بخش و بخش های وابسته در طول سال های 13 – 2012 میلادی 81 / 181 میلیارد روپیه بوده است . 
از سوی دیگر آقای Singh از سایر دستاوردها نظیر NMSA یا "دستاورد ملی در کشاورزی پایدار" که شامل تکنولوژیی در رابطه با تغییرات آب و هوایی در زمینۀ حفظ منابع محیط زیست ، ارتقاء راندمان مصرف آب ، استفادۀ صحیح از خاک ، مرغداری دارای زنجیرۀ تولید و فن آوری آبیاری دیمی می باشد . 
همچنین آقای Singh از اقدامات دولت مبنی بر بسیج شدن کشاورزان و دامپروران برای تشکیل "نهاد کشاورزان تولیدکننده" یاد کرد .    
آقای Jose Graziano da Silva نیز به نوبۀ خود فعالیت تعاونی های کشاورزی در هند را ستود و اظهار امیدواری کرد که نوآوری های به وجود آمده در فن آوری تولید برنج و سایر محصولات کشاورزی به کشورهایی نظیر برزیل ، روسیه و افریقای جنوبی نیز کمک بزرگی خواهد کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com