تاثیر ریاست جمهوری ترامپ بر بخش غذایی و کشاورزی

تاثیر ریاست جمهوری ترامپ بر بخش غذایی و کشاورزی
رابوبانک در مورد تاثیرات بلند مدت و کوتاه مدت رئیس جمهور منتخب آمریکا، دونالد ترامپ، بررسی هایی انجام داده است.
انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بخش غذا و کشاورزی را در انتظار گذاشته تا سیاست ها و موضع وی در مورد این بخش مشخص شود. پیامدهای احتمالی انتخاب ترامپ، موضوع گزارش اخیری است که گروه پژوهشی غذا و تجارت کشاورزی رابوبانک به آن پرداخته است.
پابلو شرول (Pablo Sherwell)، مسئول بخش پژوهش و مشاوره رابوبانک در آمریکای شمالی اظهار داشت: «شاخه های اجرایی و قانونی جمهوری خواهان زمانی که دولت جدید به راس کار بیاید اقدامات خود را آغاز خواهند کرد. تحلیلگران ما و دیگر تحلیل کنندگان در سرتاسر دنیا به تجارت، کار، فارم بیل (برنامه ها و سیاست های دولت آمریکا در مورد بخش کشاورزی) آینده این کشور و قوانین موثر بر تولیدات کشاورزی چشم دوخته اند، زیرا تغییرات مهم سیاست گذاری در این بخش ها می تواند تاثیرات بلند مدتی بر تمام صنایع داشته باشد».
سیاست های کشاورزی رئیس جمهور منتخب آمریکا هنوز تعریف نشده است اما برخی از اظهارات وی پیش از انتخابات حاکی از تغییرات زیادی بود که وی می خواست در سیاست حال حاضر اعمال کند. تمام توجه تحلیلگران رابوبانک به بخش های کلیدی است.
بازارهای کشاورزی ممکن است در کوتاه مدت به دلیل نبود اطلاعات بازار، با نوسانات و بی ثباتی ارز مواجه شوند.
آقای شرول اظهار داشت: در حال حاضر سهم صادرات محصولات کشاورزی آمریکا، بیش از 20 درصد حجم و ارزش دارد و این امر باعث می شود که قیمت های آمریکا به شدت وابسته به تجارت خارجی و واحد پول کشورهای دیگر باشد.
تحلیلگران رابوبانک و دیگر تحلیلگران در بلند مدت به قراردادهای تجاری، سیاست کشاورزی، سیاست های کاری و قوانین تجاری نگاه می کنند تا تاثیر آن ها را بر رشد اقتصادی دریابند.
بخش غذا و کشاورزی آمریکا به عنوان اولین صادر کننده جهانی محصولات کشاورزی، یکی از عوامل محرک اصلی تجارت و کشاورزی دنیا است که صادرات آن در سال 2016 به تقریبا 125 بیلیون دلار می رسد. در حال حاضر، آمریکا کالاهایی را صادر می کند که تامین غذای جهان را تکمیل می کند. هر تغییری در قراردادهای تجاری آمریکا فقط بر قیمت های جهانی و پویایی تجارت تاثیر گذار نیست بلکه بر سودهای کشاورزان آمریکایی نیز تاثیرگذار است.
رابوبانک در مورد بخش کشاورزی اعلام کرد که فارم بیل سال 2018 میلادی نسبت به فارم بیل قبلی روند راحت تر و آسان تری خواهد داشت زیرا جمهوری خواهان در کنگره آمریکا در اکثریت هستند. کاهش تنظیم مقررات، سیاستی بود که ترامپ در زمان کاندیداتوری خود از آن حمایت نمود و به نظر می رسد که در زمان ریاست جمهوری وی این سیاست اعمال شود.
رابوبانک همچنین اعلام کرده است به دلیل این که آمریکا در بخش های تولید پروتئین حیوانی و خدمات غذایی بر کار مهاجران به آمریکا وابسته است، تعییرات شدید در اجرای قوانین مهاجرت می تواند موجب کمبود نیروی کار برای صاحبان کار شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com