سرمایه گذاری مشترک با اتریشی‌ها در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران

سرمایه گذاری مشترک با اتریشی‌ها در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: در سفر اتریش اطلاعات خوبی در حوزه آخرین تکنولوژی و فناوری‌های نوین حوزه دامپروری رد و بدل شد و درصدد سرمایه گذاری مشترک با اتریشی‌ها در این زمینه هستیم.
مجید موافق قدیری  به دستاوردهای سفر به اتریش گفت: در این سفر نمایندگان بخش دامپروری کشور از انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران حضور داشتند و در مدت حضور در وین مذاکرات خوبی را با شرکت‌های مطرح تولید کننده مکمل و مواد افزودنی خوراک دام، طیور و آبزیان اتریش داشتیم و جلساتی برای سرمایه گذاری در صنعت خوراک دام ایران برگزار شد.
وی با اشاره به دوران تحریم و تاثیر آن به ورود تکنولوژی و فناوری ها نو در صنعت دامپروری و خوراک دام تصریح کرد:  در این سفر اطلاعات خوبی با شرکتهای طرف مذاکره اتریشی از جمله موسسه بایومین رد و بدل شده است، که به همین منظور نیز در روزهای آتی سفر مجدد به اتریش خواهیم داشت.
مجید موافق قدیری اهداف سفر را تشویق سرمایه گذاران اتریشی جهت ورود به صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، مذاکره جهت انتقال تکنولوژی و فناوری های نو و حضور شرکتهای دانش بنیان اتریشی به صنعت دامپروری کشورمان برشمرد.
عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: آزمایشگاه های تحقیقاتی این شرکت در زمینه مایکوتکسین ها به قطب کنترل و تحقیقاتی مایکوتوکسین ها در جهان تبدیل شده است و در این سفر مقرر گردید در این زمینه با انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران مشارکت بیشتری جهت نمونه برداری و آزمایش نمونه های خوراک دام ایران داشته باشند زیرا تحقیقات و بررسی های جهانی این شرکت در زمینه پراکندگی مایکوتوکسین ها در تمام فصول سال به منبع مورد استناد مراجع بهداشتی و اقتصادی جهان تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: در طی این مذاکرات و قرار‌دادها مطمئنا توسعه پایدار، انتقال تکنولوژی و نگاه همه‌جانبه برای سرمایه‌گذاری مشترک دیده شده است. البته به نتیجه رسیدن آنها در یک زمان کوتاه ممکن نخواهد بود بلکه برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان بیشتری است برای همین نمی‌توان انتظارداشت که در کوتاه‌مدت رفاه ایجاد شود، اما آنچه در سال 1395 برای اقتصاد کشور می توان پیش‌بینی کرد گشایش و حضور بیشتر و پررنگ تر بخش خصوصی است.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه اکنون سرمایه گذاران خارجی به کشورمان، به عنوان امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور اشاره و توجه می‌کنند، گفت: البته ما باید هوشیار باشیم چرا که اولویت ما در استفاده از این منابع سرمایه گذاری در بخش های صاحب اولویت است و گزارش های اقتصادی نشان می دهد یکی از حلقه های صنعت کشاورزی که پتانسیل جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد صنعت استراتژیک خوراک دام و طیور ایران است.
 
کلمات کلیدی ایران و اتریش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com