صنعت خوراک هند به دو برابر افزایش می یابد

صنعت خوراک هند به دو برابر افزایش می یابد
طبق گزارشات ، صنعت خوراک دام و طیور هند طی 5 سال آتی دو برابر رشد و توسعه یافته و به 30 میلیارد دلار خواهد رسید.
با افزایش تقاضا از سوی بخش های مرغداری ، دامپروری ، و شیلات بعنوان عوامل اصلی این رشد انتظار می رود که صنعت خوراک هند که در حال حاضر، تولیدات آن به ارزش 15 میلیارد دلار است طی 5 سال آتی به 30 میلیارد افزایش خواهد یافت.
با افزایش سطح درآمد مردم و بیشتر شدن مصرف گوشت مرغ و ماهی و گوشت قرمز ، سطح تقاضا نیز برای این فراورده ها افزایش می یابد که به نوبۀ خود منجر به افزایش تقاضا برای خوراک می گردد.
- مصرف خوراک ترکیبی به 28 میلیون تن افزایش می یابد 
با توجه به اینکه کشورهای مختلفی از هند واردات خوراک دارند، می بایست همگام با افزایش ظرفیت تولید، مسئلۀ کیفیت نیز حفظ گردد تا بتوان پاسخگوی رشد تقاضا بود. وجود تقاضا از سوی صنایع مرغداری ، دامپروری ، و شیلات به عنوان عوامل اصلی برای رشد سالانۀ 8 درصدی خوراک هند شناخته شده است. طبق برآوردهای موجود، تقاضا برای پروتئین حیوانی و فراورده های لبنی در هند ، مصرف خوراک ترکیبی را تا سال 2017-18 میلادی به 28 میلیون تن افزایش خواهد داد.

- کنجالۀ ذرت و سویا بیشترین مصرف را دارند 
در حال حاضر در هند، مصرف خوراک در بخش دام 5 / 7 میلیون تن ، در بخش شیلات 1 متریک تن و در بخش مرغداری در حدود 13 میلیون تن است ضمن آنکه کنجالۀ سویا و ذرت بیشترین مصرف را دارند. یعنی از نظر حجم و تناژ ، مصرف خوراک ترکیبی در هند در حال حاضر، 22 میلیون تن است. در زمینۀ تولیدات شیر، بایستی تدابیر و سیاستهای خوبی در نظر گرفته شود چرا که سطح تولید شیر در هند 5-10 لیتر است که این رقم در سطح جهانی 15-20 لیتر است ؛ تأمین حیوان با خوراک خوب یکی از این تدابیر می تواند باشد.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com