شیوع انفولانزا و تأثیر آن بر روی صنعت مرغداری امریکا

شیوع انفولانزا و تأثیر آن بر روی صنعت مرغداری امریکا
گزارشات مبنی بر شیوع انفولانزای طیور از نوع بدخیم در ایالات متحده همچنان ادامه دارد. در هفتۀ گذشته، 8 / 3 میلیون گلۀ طیور تخمگذار در ایالت آیوا مبتلا به این بیماری گشتند . البته شیوع انفولانزا در کانادا ، افریقا و برخی کشورهای آسیایی نیز ادامه دارد که متعاقبا تأثیرات آن نیز در صنعت مرغداری و خوراک این کشورها و در سطح بین الملل مشاهده می شود. 
طی هفتۀ گذشته، 28 مورد شیوع انفولانزای بدخیم از نوع H5N2 در ایالات متحده گزارش شد. بخش عظیمی از این گزارشات – 26 مورد – به گلۀ بوقلمون های پرورشی ایالت مینسوتا تعلق داشت و 2 مورد دیگر در میان گلۀ مرغ تخمگذار آیوا دیده شد. 
از اولین شیوع انفولانزا در اواسط دسامبر سال گذشته (اوایل زمستان گذشته) در حدود 71 مورد انفولانزای وخیم در ایالات متحده گزارش شده است. مجموع تعداد طیور مبتلا به این بیماری به بیش از 3 / 7 میلیون پرنده می رسد که شامل بیش از 1 / 4 میلیون مرغ ، 2 / 3 میلیون بوقلمون ، و بیش از 7هزار طیور پرورش خانگی آسیب دیدند.
اگرچه تعداد تلفات طیور به 17 میلیون تلفات در سال 1983 میلادی نمی رسد اما تأثیرات چشمگیری بر روی صنعت مرغداری امریکا گذاشته است. بسیاری از کشورها واردات محصولات مرغداری از امریکا را ممنوع اعلام کرده اند .
البته طبق اطلاعات ارائه شده هنوز هیچ گزارشی از شیوع بیماری در فارم های پرورش مرغ گوشتی داده نشده است.  
در تحلیل هایی که از تأثیر شیوع انفولانزا در مرغداری امریکا شده، "مرکز غلات خانگی انگلستان" اذعان داشته کاهش اخیر قیمتها در معاملات آتی ذرت و سویای امریکا نیز به شیوع بیماریها ارتباط دارند چرا که به دنبال شیوع بیماری بسیاری از کشورها واردات محصولات مرغداری از امریکا را ممنوع و یا محدود کرده اند که متعاقباً بر روی تقاضا برای خوراک طیور نیز تأثیر می گذارد.
سایر کشورهایی که هفتۀ گذشته گزارشاتی مبنی بر شیوع انفولانزای طیور از نوع وخیم دادند عبارتند از : کانادا ، نیجریه ، هند ، تایوان و بوتان ؛ علاوه بر این تایوان و افریقای جنوبی نیز از شیوع انفولانزای خفیف در گلۀ مرغ و شترمرغ خود گزارش داده اند.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com