پیش بینی ثبت رکورد تولید سویا توسط برزیل

پیش بینی ثبت رکورد تولید سویا توسط برزیل
بخش خدمات کشاورزی خارجی وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش 3 اکتبر خود گفت که پیش بینی می شود تولید سویای برزیل در سال تجاری 2017- 2016 به رکورد 101 میلیون تن برسد و این رکورد حاصل افزایش جزئی محصولات در مناطق کشاورزی است.
پیش بینی می شود که برزیل در پنج سال اخیر پایین ترین رشد منطقه ای را داشته باشد که به دلیل هزینه تولید بالاتر، سیاست های اعتباری سخت گیرانه تر، میزان بهره بالاتر، بحران اقتصادی و تبدیل مناطق تولید سویا به مناطق تولید چهار فصل ذرت بوده است.
اگرچه پایین بودن قیمت جهانی سویا همچنان برای تولیدکنندگان برزیلی  یک نگرانی است، ناپایداری ارزش پول برزیل همزمان می تواند هم به این تولیدکنندگان کمک کند و هم وضعیت آن ها را دشوار کند. سال گذشته، ارزش رئال برزیل(واحد پول این کشور) 40 درصد کاهش یافت و باعث شد قیمت سویای داخلی این کشور به بالاترین میزان برسد. از ماه اوت ارزش رئال ثابت باقی ماند . با این حال، تحلیل گران پیش بینی می کنند که واحد پول برزیل در ابتدای 2017، یعنی درست در ابتدای برداشت، مجددا افت ارزش خواهد داشت. اگر این پیش بینی درست باشد، ممکن است قیمت سویا دوباره به بالاترین قیمت برسد. از آنجا که سویا در بازارهای بین المللی به دلار آمریکا حساب می شود، نرخ پایین تبدیل ارز، قیمت سویا را افزایش خواهد (برای هر دلار رئال بیشتری پرداخت می شود) و کاهش قیمت های جهانی را ملایم تر می کند.
پیش بینی می شود که با افزایش تقاضاها از سوی بخش خوراک حیوانی و سیاست بیودیزل، صادرات در سال 2017- 2016 به 41 میلیون تن برسد. این میزان که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به دلیل بهبود نسبی اقتصاد برزیل در سال 2017، سیاست چندگانه بیودیزل، که در ماه مارس 2017 اتخاذ می شود، و تقاضای بیشتر از بخش داخلی حیوانات و بازارهای صادرات می باشد.
در سال 2016-2015 به علت کمبود تامین ها پیش بینی شده بود که 52 میلیون تن صادرات وجود داشته باشد. در چهار ماهه اول سال تجاری 2016-2015، به دلیل تقاضای بالای چین، برزیل نزدیک بود رکورد صادرات را بشکند. به علاوه، پایین تر بودن ارزش رئال قیمت های داخلی را به بالاترین میزان رساند و همین امر موجب شد تا میزان صادرات در سه سال گذشته به بالاترین میزان برسد. با این حال، از ماه اوت 2016، مشکلات آب و هوایی بر دانه ها تاثیر منفی گذاشت، به همین علت عرضه کاهش پیدا کرد و میزان صادرات از سال تجاری 2014-2013 دچار افت شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com